Renault Alaskan
Renault Alaskan

Renault inntar pickupmarkedet

Med nye Alaskan vil Renault kjempe i segmentet for de røffeste nyttekjøretøyene.

Publisert

Renault vil ta nyttebiler på alvor, og varebiler er en viktig komponent i importørens ambisiøse vekstplaner i Norge.

For å lykkes trenger merket å være representert i alle de lette nyttesegmentene, og det er derfor de nå lanserer pickupen Alaskan.

Franske Renault og japanske Nissan er gamle samarbeidspartnere, så det er ingen overraskelse at Alaskan er så godt som identisk med nye Nissan NP300 Navara, om en ser bort fra noen designdetaljer i fronten og bakparten, samt noen interiørdetaljer.

Det betyr blant annet at nyttelasten passerer den magiske ett-tonns grensen, samtidig som den tillatte tilhengervekten er på hele 3,5 tonn.

Under panseret finner vi en helt ny 2,3 liters dCi-motor med to turboer. Denne er tilgjengelig i to varianter hos Nissan: En med 160 hestekrefter og en med 190 hestekrefter, og henholdsvis 403 og 450 Newtonmeter. Om Renault vil tilby akkurat de to samme variantene vites ikke ennå.

YrkesBil har prøvekjørt nye Navara ved flere anledninger, så mens vi venter på å få prøve Renaulten finner du mye høyst relevant informasjon her.

Powered by Labrador CMS