-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Posten vil erstatte varebiler med disse
Lastekapasitet på 2,5 kubikkmeter.
I Norge har DB Schenker og andre begynt å ta i bruk noen varianter i daglig drift, og nå kaster altså Posten seg på trenden.
Postens nye elektriske sykkel skal ifølge Posten selv erstatte tradisjonelle varebiler og komme seg lett fram i bygatene.
Syklene lages av den engelske produsenten EAV, og Posten er det første selskapet som tar i bruk den største modellen med lastekapasitet på opp mot 2,5 kubikkmeter.
I første omgang er det kjøpt inn to stykker.
- Disse syklene er en perfekt tilpasning til strengere regulering av biltrafikk i byene. Vi vil teste syklene i nordiske byer for å se hvordan vi best kan bruke dem til nytte for våre kunder. Samtidig er dette viktig for å bidra til godt bymiljø og for å nå vårt mål om alle våre kjøretøy skal være utslippsfrie innen 2025, sier pressesjef John Eckhoff i Posten.
Bylogistikken vil i fremtiden foregå med kjøretøy som er mindre, og mer tilpasset områdene de kjører i. Posten jobber med flere tiltak for miljøeffektiv bylogistikk, blant annet samarbeidet i Elskede by med Ragn-Sells og KLP.
Andre viktige satsinger er varesykler fra svenske Velove, Paxster fra norske Loyds, mindre el-kjøretøy fra Inzile og ulike el-varebiler.
- Vi er glade for å levere våre EAVans til Posten i Norge. Det er et godt eksempel på et logistikkselskap som tar tak i problemer med forurensing i byer i hele Skandinavia, sier Adam Barmy, som er grunnlegger og teknisk direktør i EAV Limited.
Leverandøren av syklene holder til i Oxford i England. Syklene blir etter planen å se i bygatene blant annet i Oslo og Stockholm fra oktober.