-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Posten kaster seg på Tesla-bølgen
Først Asko, nå Posten og Bring. Sistnevnte skal bruke den elektriske trekkvognen mellom terminaler i Posten Norges linjetrafikk.
Rett før jul meldte dagligvaregrossisten Asko at de har reservert 10 Tesla Semi. Nå melder Posten og Bring at de også har reservert en elektrisk trekker.
Tesla har varslet at de i 2019 starter produksjon av en semitrailer med rekkevidde på opptil 800 kilometer ved maksimalvekt og motorveihastigheter.
– Vi ser at fremtiden er elektrisk i alle kjøretøysegmenter. Derfor er det er viktig for oss å teste ny teknologi så tidlig som mulig, uttaler pressesjef John Eckhoff i Posten Norge.
Møter behovene
Tesla Semi vil ha svært lav luftmotstand, autopilot-teknologi, automatisk nødbrems, filholder og kollisjonsvarsling som skal bidra til å gjøre kjøringen tryggere.
Egne ladestasjoner vil kunne lade lastebilen til en rekkevidde på 640 kilometer på 30 minutter.
Tesla har foreløpig ikke sagt noe om hvor og når slike stasjoner beregnet for lastebilene vil være på plass i Norge. Heller ikke hva slags serviceapparat de skal bygge opp rundt lastebilene. Dette bekymrer imidlertid ikke Posten:
– Teknologiutviklingen går veldig raskt og de elektriske kjøretøyene som kommer i nær fremtid ser ut til å kunne møte våre behov når det gjelder rekkevidde, sikkerhet og kostnader, sier Eckhoff.
Ambisiøst miljømål
Posten og Bring har redusert sine utslipp med over 40 prosent siden 2009 og har nå satt et ambisiøst mål om å benytte kun fornybare energikilder innen 2025.
Elektrifisering av kjøretøy er en sentral del av dette målet. I desember i fjor testet de ut en kinesisk elvarebil for pakkeleveranser i Oslo-området.
Tesla Semi skal benyttes mellom terminaler i Posten Norges linjetrafikk.