-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Norgeshistoriens største godsundersøkelse
Onsdag og torsdag denne uken skal all godstransport på hele Vestlandet registreres. Målet er å kartlegge alt gods som blir fraktet inn og ut av landsdelen.
Ifølge Statens vegvesen blir dette den største godsundersøkelsen i Norgeshistorien.
– Dette blir veldig spennende, uttaler prosjektleder Bjarte Børtveit i Statens vegvesen i en presseuttalelse.
230 mennesker er klare til å stoppe og intervjue sjåførene på alle tunge kjøretøy ved 21 geografiske punkter langs Vestlandet i de to døgnene undersøkelsen varer.
– Vi stopper tungtrafikken og intervjuer sjåførene. Dette gjør vi på alle fjellovergangene mellom øst og vest, på alle ferjene langs E39, på Fjordline og en del andre ferjer, og på veivesenets kontrollstasjoner, forteller Børtveit.
I tillegg blir det hentet inn statistikk og gjort intervju på de store godsterminalene og i havnene langs kysten fra Rogaland til Møre og Romsdal. Målet er at så godt som all godstransport i de fire Vestlandsfylkene skal kartlegges.
Godsundersøkelsen skal gi mer kunnskap i arbeidet med å nå målene i Nasjonal Transportplan om en mer effektiv og miljøvennlig godstransport. I tillegg er det et mål å få mer gods over fra vei til sjø og banetransport.
– Poenget er å få en oversikt over hvor transporten kommer fra, hvor den skal og hva slags gods som blir fraktet, samt hvor mye det er, utdyper Børtveit.
Veivesenet utførte en lignende undersøkelse i 2012, men da i mindre omgang.
– Når rapportene fra årets undersøkelse er ferdige kan vi sammenligne og se om det har skjedd endringer i godstransporten de senere årene.
Børtveit håper å se utviklingstrekk og kanskje identifisere rammevilkår, tiltak og endringer som har bidratt til endringer i godsstrømmene.
– Etterpå kan vi komme med forslag til tiltak og hva vi mener overføringspotensialet fra vei til sjø og bane er, sier prosjektlederen.
Statens vegvesen er oppdragsgiver for undersøkelsen sammen med fylkeskommunene Rogaland, Sogn og Fjordane og Møre og Romsdal, mens Asplan Viak og IRIS har fårtt oppdraget med å lage en hovedrapport, samt delrapporter til de enkelte fylkene, i etterkant.