-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
MAN-Scania aksel fra felles bånd
MAN-fabrikken i Salzgitter, som kan se tilbake på 30 år med aksel-produksjon viser nå MAN-Scania synergi i praksis.
Noe av det viktige i PACE2017-programmet, som Volkswagen Truck & Bus for tiden lever etter, er synergier.
For eksempel skal større komponentfellesskap mellom MAN og Scania være med på å skape større effektivitet og lavere kostnader.
MAN og Scania om hverandre
Nå er en ny produksjonslinje på plass i Salzgitter, der de har bygget aksler siden 1986. De første ble bygget for Volkswagen på en linje som ble løftet direkte fra fabrikken i Braunschweig.
Senere ble akslene tyngre og tyngre. Først LT 40-aksler men så, i 2006, samtidig som man passerte aksel nr. 100.000, begynte man å fremstille MANs egne Hydrodrive-enheter.
Nå skal altså det nye båndet snart i gang. Der skal det bygges ikke-drevne MAN- og Scania-brandede aksler, om hverandre.
Samarbeidet blir synlig
30 millioner Euro er investert i produksjonsutstyret og dette nye oppdraget skaper 200 nye jobber for regionen.
Det har lenge vært snakket mye og høyt om samarbeidet mellom de to lastebilprodusentene – men for utenforstående kan det virke som om det har gått tregt.
Det er gøy når det endelig kommer er resultater som kan synliggjøres på denne måten.