-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Løp og kjøp, snart slutt på dieselmotorer
Rett i hælene på EUs nye, skjerpede, klimamål kommer de europeiske lastebilprodusentene med et felles løfte om å droppe dieselmotorer.

Det var Financial Times som først fortalte om gruppen av lastebil- og varebilprodusenter som forpliktet seg til ikke å selge kjøretøy med dieselmotorer etter 2040.
Det betyr at de har flyttet fristen 10 år nærmere – tidligere har det vært snakk om 2050.
Det er sjefene for Daimler, Scania, Volvo, MAN, DAF, Iveco og Ford som har skrevet under på den felles uttalelsen der de også fremhever hydrogen, batteri-teknologi og – heldigvis – «rene» drivstoff, som svar på femtidens utfordringer.
Forbrenningsmotorer er med andre ord ikke eliminert fra fremtidsutsiktene.
Henrik Henriksson, CEO for Scania og talsmann for nyttebilfraksjonen i ACEA, de europeiske produsentenes takorganisasjon, sa til avisen at industrien vil investere mellom 50 og 100 milliarder euro i de nye teknologiene.
Og at de jobber sammen med det tysk-finansierte Potsdam Institute for Climate Impact Research for å komme frem til de beste løsningene for fremtiden.
I uttalelsen etterlyses det også omfattende investeringer i energi-nettet i Europa, og høyere avgifter på karbon for å forsere overgangen vekk fra fossilt.
– Hvis politikerne fortsetter å subsidiere fossilt brennstoff vil de gjøre det veldig vanskelig for oss, sa Henriksson.
– Vi må endre våre kunders oppførsel, og den til våre kunders kunder også.
– Hvis vi skal få dette til, må alle jobbe sammen, sa Scania-sjefen.
Professor Johan Rockström, sjefen for Potsdam Instituttet, sier at godstrafikken er noe av det vanskeligste å gjøre karbonfritt.
– Slik transport er ryggraden i moderne samfunn over hele verden, og vi må se i øynene at den er svært avhengig av forbrenningsmotoren slik vi kjenner den i dag, sier han.
– Dette er virkelig hardcore forpliktelser. Her stiller vi oss lagelig til for hugg, og sier ganske mange ting vi ikke har sagt tidligere, avslutter han.