-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kjøper to elektriske 26-tonns renovasjonsbiler
Sarpsborg kommune utfordret anbudstilbyderne på miljøløsninger. Norsk Gjenvinning fikk fornyet tilliten da de kom opp med to elektriske 26-tonns renovasjonsbiler.
Norsk Gjenvinning har vunnet kontrakt med Sarpsborg kommune om innsamling av husholdningsavfall.
I anbudet stilte kommunen krav om Euro6 dieselbiler, men utfordret samtidig leverandørene om mer bærekraftige alternativer gjennom å vektlegge miljø høyt.
El og biogass
Norsk Gjenvinning vant frem med en innsamlingsløsning basert på to elektriske biler, samt biogassdrift på øvrige biler som tømmer beholdere. Dette blir de to første store fullelektriske renovasjonsbilene i Norge, ifølge selskapet.
Mandag 5. desember ble kontrakten mellom Sarpsborg kommune og Norsk Gjenvinning signert.
- Vi gir ros til Sarpsborg kommune som valgte en bærekraftig løsning fremfor å bare vektlegge pris i tildelingskriteriene. Nå håper vi at flere kommuner følger etter og ser at det er mulig, sier Jørgen Nikolai Pettersen administrerende direktør Norsk Gjenvinning Renovasjon AS i en presseuttalelse.
Sentrumsnære områder
I tillegg til de to fullelektriske renovasjonslastebilene (26 tonn) vil alle biler som kjører beholdertømming i Sarpsborg kommune kjøre på biogass fremfor diesel.
- Vi skal kjøre de to elektriske bilene på ruter i sentrumsnære områder, sier Pettersen.
Kommunikasjonssjef Annica Fiedler i Norsk Gjenvinning opplyser til YrkesBil.no at de ennå ikke har bestilt bilene.
- Vi vurderer Dennis Eagle som chassis via PVI i Frankrike og Joab som påbygg. Estimert kostnad er cirka 5 millioner norske kroner per bil, som har en gjennomsnittlig rekkevidde på 9 timer, sier hun.
- Med disse bilene vil vi bidra til å redusere utslippene i Sarpsborg sentrum. I tillegg er erfaringen at støy fra renovasjonsbiler er det største problemet i sentrumsnære strøk. Med elektriske biler vil støynivået reduseres betraktelig.
Minimerer transporten
Innsamlingskontrakten er en fornyelse for Norsk Gjenvinning som har kontrakten i dag. I den nye kontrakten har Sarpsborg kommune valgt å også legge inn behandling av avfallet.
- Vi kommer å håndtere alle fraksjoner lokalt i Østfold. Eksempelvis vil papir og plast sorteres ved Norsk Gjenvinnings anlegg i Sarpsborg før det selges som råvarer, og restavfallet vil kjøres rett til forbrenningsanlegg for fjernvarmeproduksjon i Sarpsborg - en gunstig løsning som minimerer transporten av avfallet.
Kontrakten starter opp 1. oktober 2017 og varer frem til 30. september 2022 med opsjon for 1+1 år forlenging.