-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Iveco-rekord i Norge
Iveco Bus har gjennomført sin største bussleveranse i Norge noensinne til Vy Buss AS, tidligere Nettbuss AS.
I alt er det snakk om 217 rute- og forstadsbusser fordelt på tre forskjellige typer. De første bussene har vært i drift fra 30. juni.
Bussene skal trafikkere både Øvre og Nedre Romerike.
På Øvre Romerike har de stasjoneringssted på Eidsvoll, Årnes, Maura, Gardermoen og Ask.
På Nedre Romerike har de nye bussene tilholdssted på Bjørkelangen, Hemnes, Trøgstad, Rømskog og Enebakk. Bussanbudet har en varighet på 8 år med mulighet til forlengelse 1+1+1 år.
Alle bussene er av typen Iveco Crossway, men er i tre forskjellige utførelser. Den største andelen, 110 enheter, er i utførelsen Crossway LE Line laventré klasse 2 i 14,5 meters lengde og med tre aksler (6x2). Disse bussene har 57 sitteplasser og 52 ståplasser og er utstyrt med en Cursor 9-motor på 360 hk.
Ordren inneholder også 67 to-akslede Crossway LE Line laventré klasse 2 på 12,1 meters lengde og Tector 7-motor på 320 hk. Disse bussene har 45 sitteplasser og plass for 39 stående.
De siste 40 bussene er i utførelsen Crossway NF Line klasse 2. Dette er to-akslede busser med normalhøyt gulv i 13,0 meters lengde og med Tector 7-motor på 320 hk. Disse bussene har 49 sitteplasser og 29 ståplasser.
Begge motorvariantene i bussene til Vy buss er fabrikkgodkjent for drift med 100% HVO (hydrert vegetabilsk olje).
Bussene er ifølge leverandøren godt utstyrt. Alt etter hvor de skal kjøre, har noen av dem sandstrøere som kan komme godt med på glatte vinterveier.
Alle bussene har dessuten et nytt og forbedret billettsystem, og de har store TFT-skjermer som gir aktuell informasjon til passasjerene. Passasjerene nyter også godt av USB-uttak for lading av mobiltelefoner.
Et spesielt trekk ved bussene er lys-baren på taket for å gi bedre fjernlys. Mange av bussene vil kjøre i områder med lite vegbelysning, og godt fjernlys bidrar til økt sikkerhet.
Iveco Bus har for øvrig også levert ti elektriske Heuliez leddbusser til Trondheim.