-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
I morgen lanseres hel-elektrisk buss
Med mahognygulv og chassis dels i karbonfiber blir dette bussing på et nytt nivå.
Det er Solaris som med sin 8,9-meters elektriske Urbino dermed legger seg helt i tetsjiktet for utslippsfri kollektivtransport.
Og det blir kollektivtransport-utstillingen Transexpo 2011 i Targi Kielce i Polen som får æren av å avduke denne pennende produktnyheten
– dagen før den også blir vist på den store bussmessen Busworld i belgiske Kortrijk.
Nå er polske Solaris allerede godt innarbeidet på diesel-elektriske hybridbusser, med en fersk ordre på 15 slike busser til Unibuss i Oslo.
Men Solaris har også lenge varslet kraftig satsing på helelektriske kjøretøyer. Og ikke bare framdriftsteknologien.
På Transport2011 i Lillestrøm kunne representanter fra fabrikken fortelle norsk fagpresse om blant annet avansert jobbing med materialer for å få et lett nok chassis.
Gulvet i den nye elektriske bussen lages blant annet i mahogny, mens deler av chassiset er laget i karbonfiber!
Nå er heldigvis 8,9-meteren ikke så stor i utgangspunktet. Lavgulvbussen har 26 seter og et ukjent antall ståplasser.
Batteridriften er angitt å skulle yte 100 km rekkevidde med full passasjerkapasitet utnyttet. Ladetid vil være 3-4 timer ved depotlading.
Alt i bussen drives elektrisk, også elementer som dører og servostyring. Det er Vossloh Kiepe som hjelper Solaris med både framdriftssystem og energistyring
Det er uvisst når bussen blir kommersielt tilgjengelig. Tidligere har Solaris satt 2015 som mål, men nå skumles det om årstallet 2013 allerede.