-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er den nye Mercedesen
Det var høy glamfaktor da Mercedes i går kveld endelig avduket nye Actros for verdenspressen i Brussel. For en grill!
BRUSSEL: Det går normalt 15-20 år mellom hver gang en lastebil fornyes fra topp til bunn.
Splitter nye Actros har visstnok kun bakakselen til felles med forgjengeren fra 1996. Ergo er dette en happening av et visst kaliber.
Foran rundt 500 lastebil- og næringslivsjournalister fra Europa og tilliggende land, holdt EU-parlamentets kommisær for energi sin Mercedesvennlige innledningstale.
Deretter kom Daimlers aller øverste sjef for nyttekjøretøy, Renschler, som holdt en tårevåt tale om julaften, påske og bursdag på en gang. Etter å ha brukt en milliard euro på prosjektet.
- En særdeles spennende og viktig bil for oss, sier Mercedes Norges nyttekjøretøysjef Knut M. Breivik til YrkesBil.
Og til høyst emosjonelle filminnslag fra Daimlers nå 115-årige historie som lastebilinnovatører, dukket etter hvert nye Actros opp.
Og la meg si det: Førsteinntrykket er mektig. Bilens design slik du ser den rett forfra er egnet til å la seg overvelde av.
Min første assosiasjon går faktisk til ærverdige Renault Magnum. Ikke fordi dette er gammelt (som Magnum), men fordi linjene virker utrolig riktige i dagens trendbilde – og samtidig svært Mercedes, på en markant og modig måte.
Mercedes fremhever tre hovedmålsettinger med den nye bilen:
- Førerkomfort
- Kjøredynamikk
- Økonomi
De to første punktene kan vi ikke annet enn ta Mercedes på ordet for ennå. Ikke det tredje heller, men her kommer de med konkrete tall: Med sin Euro 6-motor yter de 3-4 % bedre drivstofforbruk enn en tilsvarende Euro 5-motor!!!
Det siste er nok et lite spark på skinnleggen til Scania, som kom dem i forkjøpet med kjørbar Euro 6-bil – men med samme forbruk som Euro 5…
Ny Actros er ingen revolusjon, men det er 1000 spennende ting å fortelle om den nye bilen. Det må vi komme tilbake til.
Bilen er ventet tl Norge mot slutten av året – som demobil og noen få kundebiler. De fleste kundebilene kommer nok ikke før et godt stykke ut i 2012.
- Vår største kommunikasjonsutfordring er at vi nå må jobbe parallelt. Altså selge både nye Actros og gamle trofaste Actros 3 i mange varianter enda to-tre år framover, påpeker Knut M. Breivik.
- Får vi se nye Actros på Transport 2011 i september?
- Vi jobber på harde livet for å få det til, men kan ikke love noe enda.