-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
El-varebil med assistent
Amerikanske Workhorse Group, som akkurat nå konkurrerer om å levere elektrifiserte drivlinjer for US Post, har nettopp vist en ny el-varebil. Med en flygende assistent.
Vi har vært borti Workhorse før. Da viste de en pickup, basert på en kjent konstruksjon, men med deres egen el-drift. Med 2 ganger 460 hk. hørtes det ut som den hadde nok i den avdelingen.
De har lang erfaring i å bygge om biler til en eller annen form for elektrifisert drift, men deres nyeste innslag N-Gen kaller de den, ser ikke ut som den er bygget om fra noe som helst – den ser ut som den er ny bra bunnen av.
Foreløpig er den fattig på tekniske informasjoner, men det dreier seg om en batterielektrisk varebil, spesialbygget for den siste kilometeren. Lavt gulv i varekassen gir både maksimalt volum og muligheter for sjåføren til å bevege seg rundt der inne.
Den har drift på alle hjulene – kanskje en motor på hver aksel slik pickupen hadde? – og har en ren el-rekkevidde på 150 km. Dessuten har den en fossil rekkeviddeforlenger, dersom det skulle være nødvendig.
Og den kan også utstyres med selskapets egenutviklede autonome drone – Horsefly heter den – som kan få pakken frem det aller siste strekket.
Også denne gangen jobber de sammen med logistikk-giganten Ryder. Sammen skal de sette inn en liten flåte av N-Gen biler i San Fransisco-området – hver av bilene skal levere inntil 200 pakker hver dag.
Men Workhorse presiserer at denne bilen også er velegnet for andre oppgaver. Både som ambulanse, håndverkerbil og alt mellom.
De sa at pickupen skulle i produksjon omtrent på denne tiden. Noen dato for større produksjon av varebilen er ikke antydet.