-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Bosch med hydrogen til Kina
Omtrent samtidig med Volvo og Daimlers felles-satsing, Cellentric, fortalte Bosch at de har laget en tilsvarende organisasjon med verdens største lastebilprodusent Qingling.
Det nye Kina/Tyske selskapet skal ha akkurat samme formål som Cellentric: utvikle brenselcelle-drivlinjer for tunge biler, og få dem ut på landeveien.
Navnet på det felles selskapet er kanskje ikke like kjapt som på det tysk-svenske, men tidsplanen er mye raskere.
Bosch Hydrogen Powertrain Systems, som det heter, forteller at allerede i år skal Qingling ha en testflåte på 70 biler, utstyrt med Bosch sin brenselcelle-modul, på veiene og i trafikk.
Markedet vil få de første produksjonsbilene i 2022-2023.
Til sammenlikning sier Cellentric at de arbeider for å få slike biler ut i andre halvparten av dette ti-året.
Bosch har lenge jobbet hardt med hydrogen og brenselceller. De har utviklingssentra både i Bamberg, Feuerbach og Homburg, der de nå jobber med industrialiseringen av disse stackene.
Det jobbes også tett sammen med svenske Powercell.
Dagens melding kommer som en naturlig fortsettelse av en rammeavtale de to gjorde like før jul i fjor.
Der ble det også sagt at det kommende selskapet skulle få en kapital på 800 millioner RMB og at Bosch skulle ha 60 prosent. Allerede da hadde Bosch sitt eget forskningssenter, spesialisert på brenselceller, i Wuxi – rett nord for Shanghai.
Qingling jobber tett med Isuzu. Man kan regne med at det som blir bra for Qingling også vil bli bra for Isuzu.