-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Buss eller lastebil?
Volvo har i samarbeid med Schenker Åkeri AB og TFK (Institutet för transportforskning) tatt fram et nytt konseptkjøretøy for distribusjonskjøring.
Målet med Volvo DCV, som kjøretøyet heter, er blant annet et bedre førermiljø og sikrere transport i byer. YrkesBils medarbeider har sett bilen i Sverige, lenge før noen annen norsk journalist.
Ideen er at DCV skal kunne utføre de transportene som i dag utføres både av konvensjonelle distribusjonsbiler og budbiler. Dette skal minske antallet distribusjonsbiler i byene og naturligvis få en positiv påvirkning på miljøet.
Et annet mål med prosjektet er å øke sikkerheten til sjåføren0 samt forbedre ergonomien. På en vanlig distribusjonsbil går sjåføren nesten alltid ut av bilen på den siden der trafikken er. I DCV skjer dette via en bekvem trapp innenfor en trykkluftmanøvrert bussdør på høyre side.
Se full omtale i YrkesBil nr. 14