-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volvo: Bedre enn ventet
Volvo AB har nettopp lagt frem sin kvartalsrapport som viser en overraskende høy fortjeneste.
Som alle andre fabrikker har Volvo måttet kjempe mot komponentmangel, uforutsigbare forsyningslinjer, mangel på transportmuligheter og – nå sist – krigen i Ukraina.
De har allikevel åpenbart gjennomført en skikkelige sjongleringsøvelse når de nå allikevel kan vise en driftsinntekt på 12,68 milliarder svenske kroner.
Der var ikke den spesielle reserveavsetningen i forbindelse med Ukraina-krigen, på 4,125 milliarder kroner tatt med.
Dermed ble det nesten en milliard mer enn i samme periode i fjor, og, skriver Reuters, vesentlig over det analytikerne hadde sagt i en Refinitiv-spørring. Der regnet de med 10,55 milliarder.
Salget økte enda mer, med 12 % til 105,3 milliarder. Driftsmarginen endte da på solide 12,5 % .
På tross av problemene fikk de levert 55.600 biler i Q1 – det er ny rekord for kvartalet og 6 % opp i forhold til i fjor.
Også buss var bedre. Salget økte med 28 % til 3,1 milliard kroner, og dermed ble det positiv driftsmargin på 0,7 %. For et år siden var den på minus 0,6.
I rapporten skriver Martin Lundstedt, Volvo CEO, at de har hatt høyere kost på grunn av vanskeligheter med forsyningskjeden, og høyere priser på råvarer, men har klart å jobbe proaktivt med pris-settingen for å dempe utslagene.
-Vi har store ordrebøker, fortsetter han, - og lange leveringstider. Dette har gjort at vi har begrenset antall bestillinger vi kan motta.
- Vi gjør alt vi kan for å korte ned ledetiden for våre kunder, sier han også, men må slå fast at bestillingene både på Volvo, Renault og Mack lå 47 % under år-på-år. I volum betyr det at han nå hadde 45.600 ordres, i fjor var det 85.461.
Han ser for seg fortsatte problemer med priser og logistikk, men han holdt fast på sine opprinnelige 2021-prognoser for både Europa og USA.