-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Designsjefens DoKa-drøm
«Skal vi ta denne til neste nivå?», spør Volkswagens designsjef og viser skisse av en ID. Buzz DoKa på Instagram. Svarene i kommentarfeltet er ikke til å ta feil av.
I grunnen ville det være underlig om Volkswagen skulle la denne muligheten gå fra seg, når de først har utviklet og snart setter i produksjon ID. Buzz – den bejublede tolkningen av den originale folkevognbussen.
DoKa – dobbeltkabin – pickupvariant var jo en av originalversjonene av den opprinnelige Transporter T1, og har vært laget i ulike varianter opp gjennom de påfølgende generasjonene. Dette er ett argument for å svare ja på Insta-spørsmålet fra Klaus Zyciora (ja, det er han som het Bischoff før).
Et annet – og trolig vektigere argument for pengetellerne i Volkswagen – er at flere aktører nå sikter seg inn på segmentet for elektriske pickuper i denne størrelsen med dobbeltkabin. Canoo og Rivian, for å nevne et par av dem.
Det er vel ingen grunn – sett fra Wolfsburg/Hannover – til at disse oppstarterne skal få rappe dette markedet, når Volkswagen allerede har et tilnærmet gryteklart produkt – som kanskje også er det kuleste?
Riktig nok er pickupversjonen av ID. Buzz foreløpig kun en designskisse, så vidt vi vet, men det ligger nok mer bak her enn at gruppens designhøvding ville lage litt Buzz-fuzz på Instagram i anledning World Design Day.
Han fikk som nevnt også et overveldende tydelig svar fra kommentarfeltet, med utsagn som «Good ID.ea!», «Count this as an order» og «YESSSSSSS».
Foruten fem- og syvseters familieversjoner av ID. Buzz, er som kjent varebilversjonen Cargo og en campingversjon (heller ikke det en ny idé, men hentet fra den originale T1-oppskriften) også bekreftet.
Nå er det bare å vente på pickup-bekreftelsen.