-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Designsjefens DoKa-drøm
«Skal vi ta denne til neste nivå?», spør Volkswagens designsjef og viser skisse av en ID. Buzz DoKa på Instagram. Svarene i kommentarfeltet er ikke til å ta feil av.
I grunnen ville det være underlig om Volkswagen skulle la denne muligheten gå fra seg, når de først har utviklet og snart setter i produksjon ID. Buzz – den bejublede tolkningen av den originale folkevognbussen.
DoKa – dobbeltkabin – pickupvariant var jo en av originalversjonene av den opprinnelige Transporter T1, og har vært laget i ulike varianter opp gjennom de påfølgende generasjonene. Dette er ett argument for å svare ja på Insta-spørsmålet fra Klaus Zyciora (ja, det er han som het Bischoff før).
Et annet – og trolig vektigere argument for pengetellerne i Volkswagen – er at flere aktører nå sikter seg inn på segmentet for elektriske pickuper i denne størrelsen med dobbeltkabin. Canoo og Rivian, for å nevne et par av dem.
Det er vel ingen grunn – sett fra Wolfsburg/Hannover – til at disse oppstarterne skal få rappe dette markedet, når Volkswagen allerede har et tilnærmet gryteklart produkt – som kanskje også er det kuleste?
Riktig nok er pickupversjonen av ID. Buzz foreløpig kun en designskisse, så vidt vi vet, men det ligger nok mer bak her enn at gruppens designhøvding ville lage litt Buzz-fuzz på Instagram i anledning World Design Day.
Han fikk som nevnt også et overveldende tydelig svar fra kommentarfeltet, med utsagn som «Good ID.ea!», «Count this as an order» og «YESSSSSSS».
Foruten fem- og syvseters familieversjoner av ID. Buzz, er som kjent varebilversjonen Cargo og en campingversjon (heller ikke det en ny idé, men hentet fra den originale T1-oppskriften) også bekreftet.
Nå er det bare å vente på pickup-bekreftelsen.