-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volkswagen avslører mer av nye T7
Her ser du en lettere kamuflert prototype av kommende T7, sammen med en versjon av dagens T6.1. Forskjellene er betydelige.
Men det er slett ikke sikkert at T7 skal danne grunnlag for neste generasjon Transporter.
I juni ble det nemlig kjent at Volkswagen og Ford skal samarbeide om flere varebilmodeller i tiden fremover, deriblant i Transporter-segmentet.
Ford ansvarlig for 1-tonner
I mars fikk vi se den første offsielle skissen som viser hvordan nye Amarok skal se ut. Modellen skal bygges på Fords Silverton-fabrikk i Sør-Afrika.
Kommende Ford Transit Connect skal utvikles og produseres av Volkswagen Nutzfahrzeuge, basert på nye Caddy 5. Nye Transit Connect skal bygges ved Volkswagens fabrikk i Polen fra 2021.
Les også: California-komfort og stjernene som tak
Samtidig opplyste produsentene at de skal samarbeide om en kassebilmodell i det viktige 1 tonn-segmentet, der de to merkene i dag er representert med Transporter T6.1 og Transit Custom.
Ifølge pressemeldingen skal Ford ta ansvar for dette prosjektet og lede både utvikling og produksjon, men det ble for eksempel ikke konkretisert om de nye modellene fremdeles skal hete Transporter og Transit Custom.
Sannsynligvis skal de det, for i meldingen presiseres det ettertrykkelig at «samarbeidet mellom Volkswagen og Ford er på ingen måte en fusjon, og alle kjøretøy skal markedsføres uavhengig av hverandre».
Vi må også regne med at denne 1-tonneren fra Volkswagen kommer i tillegg til elvarebilen I.D. Buzz Cargo.
T7 ikke som Transporter?
Volkswagen opplyste samtidig at de selv fremdeles skal ha ansvar for utvikling og produksjon av de 6.1-versjonene som er rettet mot privatmarkedet, som Multivan, Caravelle og California.
Betyr det at T7 ikke kommer som Transporter varebil, men kun som Multivan, Caravelle og California? Det vet vi ikke, men det er nærliggende å anta det – ut fra pressemeldingen Ford og Volkswagen sendte ut på forsommeren.
Dermed er det neppe tilfeldig at den avbildede T7-prototypen er utstyrt med bakseter.
Kassebilen, som nå er betydelig mer lettkledd enn den fullkamuflerte utgaven vi har sett bilder av tidligere, ble fanget «på film» under testkjøring i alpene nylig. Her snakker vi tilsynelatende om en helt ny design.
Mens T6 i bunn og grunn er bygget videre på T5-plattformen (80 prosent av T6 var i sin tid ny, så det var likevel ikke mye T5 igjen), skal T7 bli en komplett ny bil tvers gjennom.
Panoramafrontrute
Etter det vi forstår skal den nye modellen bygges over den fleksible MQB-arkitekturen som etter hvert er å finne under svært mange av konsernets modeller.
Fronten på den kamuflerte bilen ser ut til å ha et noe høyere «neseparti» enn T6, og både frontfanger, grill og hovedlykter har helt ny design. Legg også merke til endringene i A-stolpen der det har blitt plass til et ekstra lite trekantvindu for bedre sikt på skrå ut til sidene.
Mens tidligere prototyper av T7 har hatt baklykter som ligger horisontalt, har den nye prototypen vertikale baklykter som minner mer om lyktene på dagens T6.1. Våre kilder hevder imidlertid at dette kun er for å forvirre oss, og at det er de horisontale (og mer moderne) lyktene som vil komme på produksjonsutgaven.
Det er vel nærmest utenkelig at modellen ikke skal tilbys med noen former for hybrid-elektrifiserte og/eller fullelektriske drivlinjer, med ulike batteripakker og kjørelengder, men foreløpig er det sparsomt med konkret informasjon rundt dette.