-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Vera kommer til Lillestrøm
Husker du den elektriske, selvkjørende trekkvognen fra Volvo uten førerhus? Nå kan du få hilse på henne i Norge.
Volvo Trucks fikk mye oppmerksomhet da de første gang presenterte Vera for et år siden. På forsommeren i år ble den selvkjørende trekkvognen satt i arbeid på brygga i Gøteborg.
26.-28 september kommer hun på besøk til Norge, nærmere bestemt til arrangementet Transport og Logistikk 2019.
– Vi som arrangør er veldig stolte av at Volvo Norge skal stille ut sin Vera på messen. Det er første gang en autonom lastebil stilles ut på en messe i Norge, noe vi er veldig fornøyde med at blir hos oss og det er ingen hemmelighet at Vera er et av høydepunktene på arrangementet, sier kundedirektør og prosjektleder hos Norges Varemesse Trond Andersen.
At Vera vekker stor oppmerksomhet og er et blikkfang med tanke på design og utseende, er hevet over tvil.
– Den har dimensjoner som en klassisk trekkvogn, men uten den klassiske hytten får du følelsen av at du ser på et konseptkjøretøy som er bygget for framtiden, sier Bjørn Inge Haugan, direktør kommunikasjon og marked i Volvo Norge.
Han mener kjøretøyet kommer til å tiltrekke seg mange nysgjerrige bransjefolk.
– Det som kanskje er ekstra artig er at det nå blir flere og flere som interesserer seg for transport og logistikknæringen. Dette i takt med at produktene blir annerledes og kompetansebehovet endrer seg. På vårt arrangement er alle velkommen uansett om de er interessert i elektriske autonome kjøretøy eller de gode gamle V8-motorene, forteller prosjektleder Andersen.
Haugan i Volvo sier de får mange spørsmål om ikke kjøretøy som Vera vil ta over jobben til lastebilsjåførene. Men det avviser han.
– Slike lastebiler skal først og fremst fungere i miljøer hvor det er korte repetitive kjøringer, som for eksempel i vårt testprosjekt i Gøteborg, hvor bilen går i trafikk mellom DFDS logistikksentre til en havneterminal. Et kjøretøy som Vera vil også bidra til å demme opp for den økende utfordringer rundt sjåførmangel, i tillegg til at den vil bidra positivt til den totale miljøpåvirkningen i form av lav støy og nullutslipp lokalt, sier han.