-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Syklister varsler lastebilister
Arrangørene av Norges høyest rangerte sykkelritt, Glava Tour, ber om forståelse for noe redusert framkommelighet i Vestfold i morgen. Og forskjellige deler av indre Østlandet noen dager fremover. Se trasekartene.
Etapperittet Glava Tour kjøres med 19 sykkellag av internasjonalt kaliber – og er det nærmeste vi kommer Tour de France i Norge i år.
Det gjør selvsagt også litt med trafikkavviklingen i områdene dette går, selv om det langt fra er de tyngste yrkesbildagene i året.
Rittet starter 16. mai i Vestfold, tar med seg store deler av Indre Østlandet opp til Lillehammer før det avsluttes i Hønefoss 20. mai.
Her er sykkelsjefens Birger Hungerholdts kortversjon i egen ord – og er du i tvil kan du se kartene i bildekarusellen. Eller klikke deg inn på www.glavatour.no for helt detaljerte beskrivelse.
Hungeholdt: Det er satt opp infotavler på mange strategiske steder, men vi fanger selvfølgelig ikke opp alle. De fleste etapper har mange omkjøringsveier, bare man vet det på forhånd.
16. mai: Første etappe går på kryss og tvers av Vestfold og byr neppe på mange utfordringer – men er selvfølgelig til irritasjon for de som blir heftet. Sett med våre øyne så er det RV 40 gjennom Lågendalen som kan skape mest køer.
17. mai: Antagelig ikke noe i det hele tatt?
18. mai: Inneklemt fridag for mange. Tredje etappe kjøres på lite trafikkerte veier inntil vi kommer ut på RV2 mellom Sanner og Kongsvinger. Her vil det bli noe heft. Etter Kongsvinger kjører vi vesentlig på FV 210 retning Elverum, men er i korte perioder inne på RV20 som er mer trafikkert. Vi ankommer Elverum ca. kl. 18:00 fredag ettermiddag og da har vel den verste næringstransporten tatt helgen?
19. mai: Vi holder oss stort sett unna E6 på vår vei mellom Hamar og Lillehammer, men i Lillehammer-området vi det bli en del avsperringer fra kl. 14:00 til kl. 18:30.
E6 blir regulert noen få minutter +/- kl. 17:00, ellers ikke.
20. mai: Her kjører vi for det meste «lokale veier», men er ute på RV4 fra sør Einafjorden- Lygna – Jaren ca kl. 13:00 – kl. 13:30. Her vil trafikken bli stoppet en kort periode og det vil danne seg noe køer i begge retninger.
Takk for hjelp og hensynsfull kjøring!