-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Spesialversjon: Nå skal Hilux bli sportslig
Sportslig pickup? Javisst, det er faktisk seriøse saker. Nå skal Toyota hente elementer fra Rally Dakar-raceren til gateversjonen Hilux GR Sport.
GR Sport er et velkjent begrep hos Toyota. Bokstavene står for Gazoo Racing, og i gatebilene brukes betegnelsene i moro-versjoner av både Yaris og GT86.
Nå er det Hilux sin tur til å få en GR Sport-variant.
Og det er slett ikke så underlig. Hilux er en av legendene fra Rally Dakar og er tidligere vinner av det mange betegner som "verdens tøffeste rally".
Det er suksessen Toyota Gazoo Racing har oppnådd i denne ekstreme konkurransen som skal ha inspirert utviklingen av Hilux GR Sport.
Toyota opplyser at de blant annet har forbedret fjæringen for å oppnå enda bedre kjøreegenskaper med økt kontroll, respons og veigrep.
I tillegg er det selvsagt puttet på en rekke nye designdetaljer i eksteriøret og interiøret.
Hilux har i senere tid fått flere betydelige oppgraderinger, og «tar deg frem overalt»-egenskapene skal være ytterligere forbedret med hjelp av en automatisk LS-differensial og aktiv veigrepskontroll.
Nye støtdempere og fjærer foran er også en del av oppskriften. Støtdempere med monotube-design har en større stempeldiameter, noe som ifølge Toyota gir bedre demping, raskere respons og bedre varmespreding.
De skal til og med sørge for at kvaliteten på oljen i demperen bevarer sine gode egenskaper ved kjøring under tøffe forhold.
Skruefjærene foran er stivere og både disse og de nye demperne er lakkert i rødt for å markere at de er utviklet for å passe Hilux GR Sports spesielle karakter.
Disse forbedringene kommer i tillegg til de oppgraderingene som allerede er introdusert i den nye Hilux, inkludert finjusterte bladfjærer bak med nye støttelagre. R
Sammenliknet med standard Hilux, hevder Toyota at disse endringene gir betydelige forbedringer i kjøreegenskapene, inkludert rattfølelse, rattrespons og under kjøring rett frem med mindre krenging og bedre grep på bakhjulene.
Forløpig har vi kun produsentens egne ord på dette. Hvorvidt vi er enige eller ikke, må vi få komme tilbake til når bilen er prøvekjørt.
GR Sport er utstyrt med den kraftfulle motoren på 2,8 liter som etterlengtet ble introdusert i serien fra 2020. Motoren utvikler 204 HK (DIN ) og leverer et dreiemomtent på 500 Nm. Den er satt opp med en sekstrinns automatisk girkasse.
Double Cab-versjonen kan kjøres med nyttelast på 1 tonn og trekke tilhenger med bremser opp til 3,5 tonn.
Den sorte fargen er tatt videre i speilhusene, stigtrinnene, skjermbuene og håndtaket på lastelemmen. Dette står i skarp kontrast til den klare rødfargen på de nye støtdemperne og fjærene.
Utstyrsspesifikasjonene er utvidet fra Invincible utstyrsgrad og inkluderer LED-lykter*, kombinasjonslykter, nøkkelfri sentrallås, startknapp, klimaanlegg med to soner, nedstigningskontroll og automatisk LS-differensial.