-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Toyota Professional vil bli enda proffere
Det er ikke bare produktpaletten innen varebil og pickup som fornyes hos Toyota. Nyttekjøretøykonseptet Toyota Professional skal både utvides og spisses ute i forhandlernettet.
Begrepet Toyota Professional ble lansert i 2019, for å signalisere
økt satsning innen lette nyttekjøretøy (LCV) i Europa.
Nå melder Toyota i forbindelse med sitt årlige Kenshiki Forum at «en forbedret opplevelse for kundene vil starte gjennom et helt nytt forhandlerkonsept, Toyota Professional Center.
Det innebærer en revitalisering av Toyota Professional-merket ved å gi økt ekspertise og dedikasjon hos forhandlerne, samt en omfattende pakke med kundestøtteløsninger».
Fra neste år vil Toyota Professional Centers gjennom eksisterende forhandlere gi et nytt fokus til nyttekjøretøy gjennom en egen utstillings- og vedlikeholdsplass innendørs, supplert med et permanent showroom utendørs.
Kunder skal i denne sammenheng kunne dra nytte av egne varebilkonsulenter, som utvikler sin ekspertise gjennom et omfattende og løpende opplæringsprogram, heter det fra Toyota.
Fra 2025 vil frittstående Toyota Professional Centers ta dette engasjementet og servicen et ytterligere steg, ved å legge nye funksjoner til hele kundereisen. Dette inkluderer vedlikehold av kjøretøy og produktfremming, utendørsutstillinger som viser et utvalg av kjøretøy, samt eksempler på tilbehør og ombygginger.
YrkesBil har vært i kontakt med Toyota Norge med spørsmål om i hvilken grad det nye konseptet skal gjøres gjeldende i det norske markedet. De hadde ikke anledning til å svare på dette nå, men vi kommer snart tilbake med mer informasjon på området.
I YrkesBils årlige importørintervjuer fortalte Toyota Norge for ett år siden at de per den gang hadde 28 Toyota Professional-sentere i Norge, der de hadde øket på med noen flere varebil-dedikerte folk. På Økern ha de også et eget kundesenter for næringskunder.
Toyota understreker at en forbedret opplevelse ikke bare er begrenset til forhandlerne.
Oppdaterte Toyota Professional-nettsteder, inkludert den praktiske "Hjelp meg å velge"-funksjonen, skal gjøre det enklere å bestemme seg for det rette kjøretøyet, tilbehør, samt Toyotas finans- og forsikringstjenester.
Kunder av Toyota Professional Center vil følges av en omfattende garantipakke, inkludert en åtte år eller 160.000 km garanti for batterielektriske kjøretøy.
Toyota Veihjelp, med rask assistanse når som helst på døgnet for å få kjøretøyet fikset eller reparert, er også en del av Professional-pakken.
«Under vanlig vedlikehold sørger Toyota Professional for at kundene holder seg på veien ved å tilby en lånebil, som kan bestilles på forhånd og hentes til tider som passer forretningenes behov, enten det er tidlig om morgenen, sent på kvelden eller en lørdag», heter det i pressemeldingen.
Toyota opplyser også at Professional-kundene tilbys et ekspress-tilbud, som innebærer at to teknikere jobber på hvert nyttekjøretøy, blant annet for at vedlikeholdsarbeid blir fullført dobbelt så raskt. I Norge tilbyr Toyota allerede ekspress-service.
Alle kundestøtteproduktene og -tjenestene vil bli levert av KINTO, Toyota Financial Services og Toyota Insurance Services.