-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tesla-trucken på jobb
Nå har Tesla satt inn trucken sin i nyttig arbeid. I testperioden skal den frakte batteripakker.
Det har vært bilder av trucken i trafikk før, men nå er den åpenbart satt inn i lønnet arbeid for første gang. Og Elon Musk er selvfølgelig fornøyd: «Første frakt-tur med batterier fra Gigafabrikken i Nevada Mountains til bilfabrikken i California» tvitret han, med bilde av bilen.
Det er selvfølgelig noen som har hevet seg på denne saken med en gang og regnet ut at strekningen er ca. 400 km. lang og ifølge medier som ligger tett på bruker bilen fire og en halv time på denne jobben.
For Tesla er det selvfølgelig av en viss betydning å spare fraktutgifter, men viktigere er det nok å få teste ut denne bilen under virkelige arbeidsbetingelser. Det er tross alt bare halvannet år til de første skal leveres ut (har Musk lovet), og da bør de være forholdsvis fri for bugs.
Ifølge Teslas egne opplysninger er det mange kunder som venter på bilen. 297 bestillinger har de fått inn, blir vi fortalt. Den største er fra Coca-Cola som skal ha 100 biler i en jafs.
20.000 dollar er betalt inn i depositum for hver bestilling, og det er antydet en pris på 150.000 dollar for en bil i basisversjon. En med større rekkevidde og bedre prestasjoner må man regne med å betale minst 180.000 for.
For grunnversjonen snakker man om en rekkevidde på 500 km. Med andre ord ligger batterifabrikken og bilfabrikken i strategisk riktig avstand fra hverandre.
Eller kanskje trucken opprinnelig ble spekket for akkurat denne jobben?