-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway:
Aftersales Operations Specialist
-
XPeng Motors Norway:
Warranty Specialist
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Bavaria Norge:
Salgskonsulent
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Bilia JLR Import Norway:
Salgsdirektør, Bilia JLR
-
Bilia JLR Import Norway:
Client Experience Manager, Bilia JLR
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Volmax:
Administrerende direktør
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Stiller med tre råtøffe biler
OSLO MOTOR SHOW: Eli Nitteberg fra Jessheim stiller med tre biler i Scandinavin Truck Trophy - blant annet sin helt freshe Peterbilt.
- Poleringsjobben er det viktigste til slike kåringer som STT, tordner Eli Nitteberg. Man må kunne forlange at bilen ser strøkne ut!
Scandinavian Truck Trophy er en del av Oslo Motor Show, og Eli Nitteberg har selv vunnet klasseseier i tidligere (i 2008) med sin svært forseggjorte Scania 143 ”Blue Murder”.
I stiller hun altså med hele tre biler, blant annet med sin ”nye” Peterbilt. Hermetegn rundt nye fordi hun allerede har hatt bilen i snart fem år.
- Det er jo både moro og god reklame å få vist fram bilene, sier hun likefram.
Her kan du lese mer om bilene i STT;
Thunder&Lightning
Er navnet på Peterbilten. - Jeg har fått gjort jobben med bilen i Danmark og Sverige. Det har jo lønt seg pengemessig, men kanskje ikke helt tidsmessig, humrer hun.
Men i bilen er klar til showet. Og selvsagt er det Thin Lizzy-tema på denne også: Thunder&Lightning.
- Det er en hyllest til Philip Lynott, gründeren selv. Og det er superlakkerer Terje Aspmo som har fått til en helt herlig rosa flak.
Sverigebaserte Aspmo er for øvrig ingen hvemsomhelst i dette miljøet, med snart et tiltalls Nordic Trophy-vinnere på samvittigheten. Sist med 2010-vinneren Mika Auvinens ”Gunfighter”.
Rød er bra, rosa er meg
- Auvinen er en av mine store favoritter i dette miljøet, også fordi han er en så hyggelig fyr. Men han er jo finsk. Av de som kommer til Lillestrøm har jeg også veldig sansen for Henrik Guldager (se bilde av Bomber på neste side)
- Hva bør man se etter for å kåre en verdig vinner?
- At man liker lakk og motiv er selvsagt utrolig viktig. Selv har jeg en liten ulempe der. Det er tydlig at biler i tøffe rødfarger synes å falle i smak. Men rosa er meg, og rosa må bilene mine være. Noe annet blir feil.
Dessuten bør man se hvor mye arbeid som er lagt ned i vedlikehold, vask og polering. I fjor var jeg på en utstilling hvor vinnerbilen ikke engang var vasket! Det går ikke an. Dette er bruksbiler, men mye av statusen ligger jo i hvor godt de blir holdt.
Siste: Bad Reputation
Eli Nitteberg Transport har i dag åtte biler med stort og smått. De siste årene har vært tøffe for henne som for andre, så det blir ikke investert i nytt materiell i år heller. - Men det er ikke snakk om å legge inn årene. Vi står på, understreker hun.
- Litt fancy biler, er det bra reklame – eller kostbar hygge?
- Jeg mener det er lønnsomt når gutta liker bilene sine. Da tar de bedre vare på dem, og de står gjerne litt ekstra på.
- Dessuten ligger det alltid en historie bak bilene mine, understreker hun. Den siste bilen vi lakkerte heter Bad Reputation, fra Thin Lizzy selvsagt. Bilen er godt brukt, og hadde dårlig rykte. Alle har trodd den ville ryke. Men den holder! Sånt er morsomt.
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no