-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Stellantis produserer i Russland
Det er mulig det finnes flere chips der enn i Frankrike. I hvert fall skal Stellantis øke varebilproduksjonen i Russland med tanke på eksport.
Sammen med Mitsubishi driver Stellantis en fabrikk i Kaluga, 200 km sørøst for Moskva.
Noe stort inntrykk gjør åpenbart ikke denne virksomheten. Stellantis har ca. en prosent av det russiske bilmarkedet. Men samtidig fikk vi vite at Stellantis-salget økte med 65 % i fjor.
I fjor doblet faktisk produksjonen der, og nå sier Stellantis at de også skal eksportere sin Expert, Jumpy og Vivaro derfra.
Dessuten skal Scudo inn i programmet mot slutten av året.
Da vil Kaluga bli en hub de skal eksportere biler og motorer fra til Europa, Latin Amerika og Afrika. Den kommer i tillegg til, og erstatter ikke, fabrikkene i England og Frankrike.
Alle de tre Stellantis-merkene er godt representert på salgsstatistikken i Russland.
I fjor ble det solgt litt over 140.000 varebiler der (opp fra 104.500). med GAZ på en klar førsteplass med 64.000 biler og Ford på 2. med 20.200.
Peugeot lå på 5. plass, Citroën på 7. og Opel på 10 – med til sammen 11.600 biler.