-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Fra fossil til elektrisk
Stellantis ettermonterer el
Selv om Stellantis ligger godt foran når det gjelder å elektrifisere varebilrekken sin, har de allikevel gjort en avtale om ettermontering på eldre modeller.
De har gått sammen med Qinomic, et ferskt fransk selskap med hovedkvarter nede i Aix-en-Provence som spesialiserer seg på å bygge om Frankrikes aldrende bilpark til batterielektrisk.
Samarbeidet mellom underleverandør og bilprodusent er gjort nettopp for å sikre OEM-kvalitet og ytelse på nybyggene.
Stellantis er ganske klar i sin sirkulær-økonomi tankegang på at det er nyttig å holde bilene på veien så lenge det ikke går ut over sikkerhet eller miljø. Og hele retrofit-tankegangen kommer til uttrykk gjennom selskapets Dare Forward 2030 strategiske plan.
Xavier Peugeot, som nå er sjef for Stellantis sin forretningsenhet for nyttebiler, sier at «retrofitting vil styrke vår ledende posisjon innen null-utslipps løsninger for profesjonelle brukere, og være et godt tillegg til de batterielektriske varebilene vi har i produksjon.»
Ombyggingen skal starte neste år. I første omgang for franske biler. Arbeidet skal sannsynligvis skje på Mirafiori-fabrikken i Torino som Stellantis gjør til en gjen-produksjons-hub der en rekke brukte komponenter skal få et neste liv.
De som orker, kan lese om det hele i selskapets 300 siders dokument: Corporate Social Responsibility Report som dukket opp tidligere i år. Det er mye interessant der, ikke minst planen om å tilby «Vedlikehold man har råd til, blant annet ved hjelp av egne, brukte deler.»