-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
– Omsetningen er god men marginene blir mindre
Transportselskapet SR Group som kjører mye for olje- og gassindustrien opplever god omsetning, men sliter med resultatmarginene, forklarer Bjørn Røstad, administrerende direktør og eier.
Her er Røstads svar på spørsmålene fra YrkesBil:
1. Hvordan merker din bedrift de økte/økende prisene på alt fra materiell til energi?
«Vi merker dette godt og ser at marginene blir mindre og mindre.»
2. Hvilke konsekvenser får «prisgaloppen» på kort og litt lengre sikt for din bedrift (økonomisk/resultatmessig og på andre måter)?
«På kort sikt ser vi klart at diesel, strøm og personalkost er krevende. På lang sikt kommer også verksted, dekk og innkjøp av anleggsmidler til å bli krevende.»
3. Ta en titt i glasskula: Hvordan ser kommende halvår/år ut, med tanke på det markedet din bedrift opererer i? Hva med investeringer og utvikling?
«Omsetningen er god, men vi sliter med å få resultater. Lang leveringstid på anleggsmidler og lite tilgang på kompetanse er to store utfordringer».
4. Savner du noen avbøtende tiltak fra myndighetene – i så fall: Hvilke tiltak, og hvordan mener du dette kunne bidratt til å lette situasjonen?
«Regjeringen vi har ligger nå så langt etter at jeg har problemer med å ta med alt… Det viktigste er forutsigbarhet, som igjen reflekterer til variable kostnader som i dag er ute av kontroll. Diesel og strøm MÅ reduseres».