-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Volkswagens nye familiealbum
Scott Keogh, Volkswagen-sjefen må ha sittet og bladd i det nye familiealbumet.
Da Volkswagens lastebil-selskap, Traton, nylig kjøpte amerikanske Navistar kjøpte de samtidig en god bit av amerikanske bilhistorie.
Det er mye bra som ligger i Navistars fjerne bakgrunn, blant annet International Harvester. For amerikanere med litt bilromantisk interesse er det da ett navn som umiddelbart dukker opp: Scout.
Scout regnes av mange som verdens første MPV, den ble en solid suksess blant vanlige brukere.
Snakker man i dag om historien til pickups eller crossovers eller SUVer eller light trucks lander man alltid, før eller siden, på Scout.
Scout dukket opp i 1960, seks år før Bronco, og varte så lenge International Harvester varte, til 1985, og Navistar ble etablert.
En tøff off roader, elektrisk selvfølgelig, kompakt og klar til å konkurrere i de lukrative SUV- og pickup-segmentene i USA.
Og da er det jo også et poeng at den presenteres som amerikansk og ikke tysk.
«Scout er jo like amerikanske som baseball og eple pai» sa Keogh.
Volkswagen bekrefter nå at de designer en ny batterielektrisk pickup og en R-SUV (R for Rugged) i USA, at den skal bygges i USA for amerikanske kunder og være klar i 2026.
Produksjonsstedet blir sannsynligvis Chattanooga, Tennessee, der de også skal bygge ID4. Wall Street Journal sa at VW regnet med å selge 250.000 av den hvert år.
Men hvor smart det er å kalle den Scout, og å regne med at det vil gi den automatisk, og øyeblikkelig berømmelse det øyeblikket den slippes, kan nok diskutere.
Kanskje ser man på Jeep-suksessen, men Jeep har jo vært der hele tiden og måtte ikke vekkes fra de døde, bare fra de skinndøde.
Hvis bilkjøperne må gå til Google for å finne ut hvem Scout var, er jo halve vitsen borte.
