-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Oppfrisket Renault T
Tre år etter lansering kommer Renault Trucks T-serie nå med flere oppgraderinger av chassis og drivlinje.
Redusert drivstofforbruk og økt nyttelast er de viktigste stikkordene, når Renault Trucks nå har foretatt noen forbedringer av T-serien som ble lansert i 2013.
Nye spoilere
I en pressemelding forklarer Renault at de har jobbet med å skape bedre aerodynamikk for å redusere dieselforbruket.
Det de konkret har gjort er å konstruere en spoiler under støtfangeren, og en ny og lettere takspoiler uten metallramme. Avhengig av versjon skal endringene føre til inntil to prosent drivstoffreduksjon i forhold til dagens kjøretøy, hevder produsenten.
Lavere vekt
En annen forbedring den franske lastebilprodusenten trekker frem er redusert vekt på chassiset gjennom redesign av flere komponenter.
En ny drivaksel, forbedringer i luftfjæring og en ny svingskive i aluminium gir 140 kilo i økt nyttelast, opplyser Renault.
GPS-basert cruisekontroll
Renault har også sørget for at «cruisekontroll»-systemet Optivision er koblet opp mot GPS. Dermed kan bilen selv velge hvilket gir som skal brukes, hvilken hastighet som er fornuftig og hvor og når bilen skal akselerere på en på forhånd bestemt rute som bilen skal kjøre.
GPS-systemet gjør at ruten man kjører registreres i en sentral databank, slik at alle andre som er utstyrt med OptiVision også kan dra nytte av dette i kjøring på den samme strekningen. Renault hevder systemet kan redusere forbruket med helt inntil fem prosent.
Oppfyller Euro 6-krav
Også på motorsiden er det gjort enkelte grep. Motorer med betegnelsene DTI 11 og DTI 13 har vært gjennom er nå klare for å tilfredsstille Euro 6-standarden som trer i kraft 31. desember 2016.
De viktigste nye funksjonene her er introduksjonen av et «Common Rail-innsprøytningssystem» på DTI 13, etter å ha høstet gode erfaringer med dette på DTI 11-motoren.
En ny generasjon Optidriver automatisert manuell girkasse blir nå også tilgjengelig.