-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Varebilbedring i (nesten) alle kanaler
Pickup-markedet streiket i oktober. Alle andre varebilsegmenter gikk frem

KOMMENTAR: De nylig opptelte oktober-registreringene for varebiler klasse 2 fra OFV viste en sunn fremgang på seks prosent sammenliknet med oktober i fjor.
Akkumulert ligger dermed markedet kun 3,9 prosent under 2013-tallene. Trenden tikker sakte men sikkert mot et sluttresultat for 2014 som er omtrent vannrett med 2013 – det vil si 30.000 biler.
I oktobertallene er det altså pickup som overrasker negativt. Etter så langt i år å ha vært et vinnersegment, kom bråstoppen nå i høst. Oktober i år ligger hele 26 prosent bak oktober i år.
De prosentvis store vinnerne i oktober er på sin side de segmentene som tidligere i år har tapt stort. Både MPVene (Touran-klassen) og SUVene går kraftig frem med henholdsvis 40 og 20 prosent målt mot oktober måned i fjor.
I MPV-sektoren er det både VW Touran og Fiat Freemont som selger bra i oktober (sistnevnte markedsføres ikke lenger som varebil på Fiats nettsider). Men for året som helhet er det svært mye å ta igjen, og det må minst ett mirakel til før vi friskmelder dette segmentet.
I SUV-sektoren er det spesielt Mitsubishis to modeller, Pajero og Outlander, som utmerker seg, sammen med Land Rover Dicovery og Jeep Wrangler. I begge overnevnte segmenter rører for øvrig også koreanske Ssangyong på seg igjen, med nye Rodius og Rexton.
I segmentene små, mellomstore og store kassebiler er det liten dramatikk. Det mest spennende er å se på hvor godt lille Ford Courier ender opp med å selge – og om den kan få selskap av Peugeot Bipper (bildet) etter hvert. Ambisjonene er høye for begge.
Ser vi på merketoppen, er det ingen rangeringsendring i oktober. VW fortsetter å tape litt, men holder seg fortsatt over 33 prosent markedsandel. Ford fortsetter å øke, på en sikker sølvplass, nå med 13,8 prosent markedsandel. Peugeot er rimelig trygge på tredjeplass, men Toyota skal jobber hardt for å holde fjerde foran Mercedes ved årets slutt.
ALLE TALL OG TABELLER I KOMMENDE UTGAVE AV YRKESBIL