-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tar i bruk el-lastebil på Svalbard
Etter en vellykket testperiode i de arktiske strøkene, skal den batterielektriske 19-tonneren fra Scania nå tjenestegjøre på fast basis.
Dermed vil all Postens distribusjon av pakker, post og gods i Longyearbyen skje med elektriske kjøretøy.
Det opplyser selskapet i en pressemelding.
- Mye miljøarbeid handler om å bryte barrierer. At Posten nå har satt verdens nordligste el-lastebil inn i ordinær drift i Longyearbyen, 78 breddegrader nord, er til stor glede for ansatte og kunder og jeg håper det er til inspirasjon for andre, sier konsernsjef Tone Wille i Posten Norge.
Posten har testet den elektriske lastebilen fra Scania under arktiske forhold på Svalbard i en måned.
Kjøretøyet har bestått testen og blir nå satt inn i ordinær drift sammen med Postens øvrige elektriske varebiler som ifølge konsernet sørger for at logistikken i Longyearbyen er mest mulig bærekraftig.
Samtidig ligger det åpenbart en viss symbolikk i det å benytte elektriske kjøretøy under de røffe klimatiske forholdene på Svalbard, selv om kjøretøyene trolig ikke har de lengste kjøredistansene per dag.
Posten-konsernet har i dag fem el-lastebiler og har bestilt 65 nye el-lastebiler.
Ved inngangen til 2022 benyttet 37 prosent av Postens kjøretøy fornybare energikilder