-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Med luke i skilleveggen
Små varebiler er blitt enda mer anvendelige. Peugeot Partner velger luke i skilleveggen på sin oppgraderte modell.
Varebiler kan nå ha en luke i sikkerhetsveggen som skiller varerommet fra plassen til passasjerene. Takket være EU-regler kan varebiler ha en lasteluke som gjør at man inne i bilen kan kjøre lange gjenstander. Myndighetene krever at lasteluken skal være like sikker som sikkerhetsveggen og døren må slå ut i lasterommet.
Peugeot har tatt utfordringen og lanserer en spennende løsning på den nye Partner. Løsningen er like genial som den er smart.
I sikkerhetsveggen bak passasjersetet er det en luke (dør) på ca 40 x 40 cm i forlengelse av lastegulvet. I en håndvending kan man åpne lukedøren. Og like enkelt er det å legge ned ryggen på passasjersetet. Man klapper det sammen og dermed får man en lastemulighet for virkelig lange gjenstander. Alt fra rør, planker og stiger kan lastes inne i bilen.
Og fortsatt er det sitteplass til to personer.
Vil man ha ytterligere plass er det også mulig å åpne en luke bak midtsetet i bilen. Det gir mer plass til lange gjenstander. Men midtsetet kan ikke legges ned og dermed blir løsningen mindre nyttig. Midtsetet kan for øvrig gjøres om til en kontorpult med god plass til dokumenter, mobiltelefon etc.
Praktisk og nyttig
Muligheten for en luke i sikkerhetsveggen gjør at varebilen blir mer praktisk og kan få utvidet bruksmuligheter. Særlig er det en fordel i Peugeot Partner at det er så såre enkelt å legge ned ryggen på passasjersetet. Det gjør man på noen sekunder og det bare klapper sammen. Det er like enkelt å få opp igjen.
Men skal man ha lasteluke betyr at sikkerhetsveggen blir tynnere og enklere. Det betyr mindre isolasjon i skilleveggene mellom passasjerrommet og lasterommet. Om vinteren må man dermed varme mer av bilen og det kan bli noe mer støy med en tynnere og enklere sikkerhetsvegg.
Derfor vil man levere biler med flere typer skillevegg, alt fra komfortvegger med solid isolasjon til tynnere nettingvegger med lasteluker.
Mer utstyr standard
Den nye versjonen av Partner får også mer utstyr standard. Det inkluderer ryggesensor, cruisekontroll og DAB-radio. Bilene kan nå også leveres med aktivt bremsesystem (fra november-produksjonen).
Fortatt leveres Partner i kort og lang utgave samt som chassis for påbygg. Det er plass til to europaller i den korte versjonen. Det er et stort utvalg bensin- og dieselmotorer og fabrikken opplyser at forbruket er redusert med 15 prosent.
Spennende er en helt ny motor som blir lansert i 2016. Det er tresylindret 1,2 liter bensinmotor på 110 HK.