-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Det ble Rodius
Vi har omtalt den kommende MPVen fra SsangYong ved et par anledninger, sist da den sto på bilutstillingen på Lillestrøm. Nå har den byttet navn. Igjen.
Første gang vi presenterte bilen var det med det koreanske navnet, Rodius. Men dette navnet fikk ikke SsangYong benytte, visstnok fordi betegnelsen allerede var i bruk på et eller annet produkt et eller annet sted i Europa. Derfor skulle den hete Stavic, ble vi fortalt. Og det var kanskje like greit, syntes vi. Men i dag er det klart at SsangYong har vunnet frem gjennom rettssystemet, og at bilen likevel skal hete Rodius.
Uansett navn, bilen kommer til Norge i løpet av mai. Med en lengde på hele 5,12 meter er den stor nok til å romme Statskassa hvilket betyr at den kan selges som varebil på grønne skilter, med to eller tre seter.
Den norske importøren går for en påkostet versjon med firehjulsdrift og 2,7-liters TDI-motor. Prisen for en varebil starter på kr 285.000 (med manuell gearkasse), men DAF Norge regner med at brorparten av de 100 bilene de skal forsøke å selge i 2005 vil være utstyrt med automatgear.
Som hovedkonkurrenter anser de andre store MPVer fra for eksempel Citroën, Peugeot og Renault, men de håper også å friste dagens brukere av Transporter og Hi-Ace gjennom økt grad av komfort til gunstig pris.