-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tråkker til for varebilsalget
Salgssjef Flåte, Eirik Nilsen, ved Birger N. Haug i Oslo tråkker til - bokstavelig talt - for å øke Nissans markedsandel i nytte-segmentene. Forventningene til e-NV200 med forlenget rekkevidde er høye.
– Vi forventer en tre- eller firedobling av e-NV200-salget når rekkevidden økes. Etterspørselen er stor, også etter lengre kjørelengde, sier Eirik Nilsen til YrkesBil.no.
Foruten e-NV200 har han ny NV300, relativt ny Navara og NV400 som nå kan leveres med skap eller plan i sortimentet sitt.
– Vi har også høye forventninger til nye NV300. Den vil utfylle «hullet» som oppstod i varebilsortimentet da Primastar gikk ut av produksjon for snart tre år siden, sier Nilsen.
Oppretter direktelinje
Birger N. Haug (BNH) har fire fast ansatte som jobber dedikert med varebil i Oslo, en i Lillestrøm og en i Follo.
– Nå utvider vi nyttekjøretøy-satsningen vår også på ettermarkedssiden, ved at vi har tilrettelagt servicesenteret slik at næringskunder får eget direktenummer til servicesenteret. De skal få raskere hjelp, noe vi mener er en viktig suksessfaktor i dette markedet, opplyser Nilsen.
Nissan varebiler har drøyt 3 prosent markedsandel i BNHs Oslo-distrikt i dag.
– Nå er målet å komme opp på 3,5 prosent, noe som i så fall vil være over landssnittet for Nissan, sier Nilsen.
El-sykkel og el-bil
For ytterligere å forsterke Nissans el- og miljøprofil har salgssjefen anskaffet en el-sykkel til varebilselgerne.
– Vi tilbyr potensielle kjøpere av e-NV200 å låne bilen i inntil en uke, for å prøve om elektrisk varebil fungerer for dem. Da kjører vi ut til dem med bilen og bruker el-sykkelen for å ta oss tilbake til vårt kontor på Økern. På den måten slipper vi å være to personer og to biler som reiser ut for å levere en prøvebil. Dette vekker litt oppsikt og begeistring ute hos kundene, forteller Nilsen.