-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Skandinavisk angrep på kabotasjereglene
Lastebileierorganisasjonene i Sverige, Danmark og Norge gjør nå felles front mot EU-regler. – Kabotasje har gått ut over fri og rettferdig konkurranse.
Det skriver danske DTL, svenske SÅ og norske NLF i et felles brev til EUs transportkommissær Siim Kallas, melder danske Lastbil Magasinet i dag.
Hovedkravet i brevet er at de nåværende kabotasjereglene – som tillater en transportør å påta seg tre innenriks oppdrag innen en uke i et annet land omfattet av avtaleverket - må gjennomgås på nytt med nytt perspektiv.
- Regelverket bør i større grad ta hensyn til arbeidsmarkedsfaktorer som lønn, arbeidsvilkår og sosiale forhold. Hittil har reglene kun vært bunnet i regulering av markedsadgang, påpeker adm. dir. Erik Østergaard i danske DTL.
- Den nåværende kabotasje trafikken har gått ut over fri og rettferdig konkurranse.
I brevet tar organisasjonene opp ytterligere to forhold:
* øket adgang for bruk av de lange modulvogntogene, da EU-landenes forskjellige regelverk gjør det umulig å få utnyttet konseptet til transport mellom landene
* øket og mer enhetlig kontroll med lastebilbransjen i de forskjellige landene, da dagens forskjellige regeltolkninger er sterkt konkurransevridende.