-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volvo økte i første halvår
Volvo har nå presentert sine resultater for Q2 – og dermed første halvår. Lavere volum både i kvartalet og i første halvår.
Vi har tidligere fortalt om første halvår for Daimler og Traton, der Scania var de eneste som hadde økning i volumet – både i Q2 og i H1.
Deres svenske kollega, Volvo, kunne ikke vise til tilsvarende da de presenterte resultatene i dag.
Normaliserende
Også de beveger seg i det observatører kaller «normaliserende» marked.
Totalt, inkl. Renault og Mack, leverte de ut 58.935 biler i Q2 – det er en nedgang på 8 %. Og for første halvår sank volumet med 9 %, fra 125.373 til 114.405.
Renault sank mer enn Volvo.
Ordreinngangen viser imidlertid positive signaler. Mens den sank med 11 % for hele første halvår, til 96.500 biler, gikk den ikke tilbake med mer enn minus en prosent i andre kvartal.
Europa isolert er imidlertid ikke fullt så positiv. Der var tilbakegangen 15 % i andre kvartal og 18 % for hele første halvår. Ordres på de tyngste er imidlertid opp 4 % i Europa i Q2.
Flere elbiler
Gruppen leverte flere elbiler både i andre kvartal og i første halvår. 1103 biler i Q2 var en fremgang på 45 %, mens 2007 biler i H1 var pluss 39 %.
Men ordreinngangen er ikke like positiv: 655 elbiler fikk man bestilling på i andre kvartal, en tilbakegang på 3 %. Det kan jo bety at utviklingen har snudd – etter første halvår er nemlig ordreinngangen på 1.293 biler 14 % lavere enn i fjor.
Vi venter fremdeles på resultatene fra Paccar (DAF) den 23. juli, og fra Iveco, den 24. juli – men volumene derfra komme ikke til å endre det totale bildet som altså er nedgang både i kvartalet og halvåret.
Dramatisk kan man imidlertid ikke påstå nedgangen er.