-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nei til Volvo XC90 som varebil
Fredrikstad (BilNorge.no): Volvo XC90 godkjennes ikke som varebil med grønne skilter. Myndighetene godkjenner ikke ombyggingen av bilene.
Trafikkstasjonen i Fredrikstad har nektet å godkjenne Volvo XC90 etter råd fra den ekspertgruppen Vegdirektoratet har oppnevnt som faggruppe for ombygging av biler.
Men firma Autopartner i Gressvik anker avgjørelsen og hevder at myndighetene snakker med to tunger. Striden står om en bil blir mindre sikker om en innvendig takstiver erstattes med en i mindre dimensjon. Det er nemlig nødvendig om det skal bli plass til den norske statskassa.
Og saken er meget delikat. Volvo Norge har fått typegodkjent Renault Grand Scenic som varebil og nå bygges bilene om på spesialbedriften Lafinto ved Fredrikstad. Men i følge de som har studert det arbeidet som gjøres med Grand Scenic, er det nesten helt identisk med det som også gjøres med Volvo XC90. På begge bilene må en takavstiver skiftes ut med en som bygger mindre ned i bilen. Uten denne endringen blir det ikke plass til statskassa.
Renault Grand Scenic er typegodkjent som varebil av Volvo Norge. Men de som søker om å få godkjent Volvo XC90 som varebil er frie forhandlere som kjøper bilen i Sverige og bygger om en og en bil. De reagerer på at Volvo Norge ordner med at deres Renault blir godkjent – mens de setter alle kjepper i hjula for at andre skal få godkjent Volvo.
I rapporten fra ekspertgruppen myndighetene har oppnevnt for å vurdere ombygging av biler blir det henvist til at Volvo er skeptiske til endringene.