-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
BYD med store leveranser til Vy Buss og Unibuss
Den kinesiske produsenten skal levere totalt 78 elbusser til de to norske selskapene. Dette inkluderer de første elektriske Klasse II-bussene.
BYDs inntog i Norge har på mange måter bare så vidt begynt, men denne uken har de vekket betydelig oppmerksomhet i bilbransjen.
RSA er imidlertid ikke involvert i bussimporten, den styrer BYD selv fra sitt europeiske hovedkvarter i nederlandske Rotterdam.
De første elbussene fra BYD i Norge ble levert til Oslo-regionen i 2018. Til sammen har de levert 45 så langt, om vi har telt riktig, men denne uken økte dette betraktelig.
Unibuss fikk nemlig levert 23 nye 12-metere, som skal settes i drift umiddelbart i ruteområdet Vestre Aker, Bærum Øst og i Oslo.
Omtrent samtidig fikk Vy Buss de 15 første av totalt 55 elbusser som de har bestilt fra BYD. Den første leveransen består av åtte 13-meters Klasse II-busser og syv 18-meters leddbusser.
Kontrakten som ble signert på Busworld-utstillingen i Brussel i oktober i fjor, beskrives som en av de største enkeltordrene BYD hittil har mottatt fra et europeisk kollektivselskap.
De 15 bussene som hittil er levert settes i drift på rute 201 og 202 i Haugesund.
Vy Buss er ifølge BYD den første kunden som kjøper den nyeste elektriske Klasse II-bussen på 13 meter. Bussen med oppgradert batteri har ifølge produsenten kapasitet til å kjøre fra «by til by», med flere muligheter for lading – inkludert pantograf.