-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Automatisk Pizza på døren
Nuro er en av de mange start upene som skal konkurrere med både varebiler og sykkelbud. Nå leverer de pizza i Houston.
Domino’s er et selskap som åpenbart er opptatt av å få pizzaene sine kjapt og effektivt ut til kundene.
De slo seg sammen med Ford om en liten flåte selvkjørende pizza-ekspresser i Michigan for to år siden.
Nå går de sammen med Nuro om å distribuere maten i Houston, Texas.
Nuro er en av de mange som bygger autonome kjøretøy, beregnet på på-døra leveringer i urbane områder.
De kom for alvor på skjermen da japanske SoftBank investerte nesten en milliard dollars i selskapet tidligere i år.
Frem til da hadde de bygget seks av sine R1-modeller, nå blir det flere.
Nuro er en tydelig avviker i forhold til mange av sine kolleger ved at de spesialiserer seg på vareleveringer og dropper alle tanker på å flytte folk.
Foreløpig i hvert fall.
Dermed har de kunnet bygge noe som er halvparten så bred som en vanlig kompakt bil, og mye kortere.
I tillegg har de bygget om ca. 50 vanlige biler til selvkjørende som brukes i vanlig trafikk i California, Arizona og Texas – alle med en sjåfør om bord for sikkerhets skyld.
Nå er ikke Pizzaene i Houston uten back up heller. Siden det ikke er plass til noe menneske i R1, blir hver eneste av dem fulgt av en vanlig bil med sjåfør som har fjernkontroll over de førerløse.
Nå kan det se ut som om varelevering blir det første store området for autonom transport. Men det er ikke sikkert at den holder seg på bakken.
Med Amazon, Uber og mange andre som vil bruke droner, man det ut som om mye av trafikken vil bli flyttet opp i en tredje dimensjon.
Se video fra testing av konseptet: