Hermes satser alternativt, her overleveres de første syklene fra Rytle.
Foto: Rytle
Hermes har bestilt 1.500 elektriske Vito og Sprinter.
Foto: Rytle
Hermes satser alternativt
Foto: Rytle
Hermes satser alternativt
Foto: Rytle
Hermes satser alternativt
Foto: Rytle
Hermes satser alternativt
Foto: Rytle
Hermes satser alternativt
Foto: Rytle

Hermes med andre pedaler

Det store logistikk-firmaet, Hermes, bytter nå ut noen av gass- og bremse-pedalene sin med sykkelpedaler. På sikt skal 80 tyske byer få denne type utslippsfri nærdistribusjon.

Publisert

Det er ikke lenge siden Hermes fortalte at de skulle kjøpe mer enn 1.500 elektriske Sprinter og Vito. De ser tydelig at skal de komme frem i byene må de gjøre det utslippsfritt.

Nå går de inn på enda en utslippsfri løsning. Sammen med Rytle skal de utvikle en Last-Mile virksomhet basert på systemer Rytle presenterte på fjorårets IAA i Hannover.

Rytle er en spinoff-virksomhet fra trailerprodusenten Krone – med andre ord ingen nybegynner innen transportfaget.

Der dreier det seg ikke bare om elsykler med utskiftbare smålastcontainere, men også om minidepoter, utskiftbare lastbærere og mange andre elementer som gjør dette til et komplett system.

Hermes legger spesielt vekt på at byer må legge til rette for utplassering av smådepoter på steder hvor de kan nås av store varebiler, men allikevel er så nær sentrumsområder at systemet kan bli effektivt.

De mener at med hjelp av pedaltjeneste vil de kunne gjøre utslippsfrie vareleveranser i sentrumsområdene i de 80 største tyske byene i løpet av få år.

Powered by Labrador CMS