-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Foreslår elbilfordeler for biogasskjøretøy
Miljøpartiet De Grønne (MDG) og Arbeiderpartiet (Ap) ønsker fritak fra bompengeavgift, tilgang til kollektivfeltet, gratis parkering og redusert engangsavgift for biogasskjøretøy.
– Alle sier at de for biogass. Da må vi også gi gulrøtter til de som satser på det, sier stortingsrepresentant Per Espen Stoknes (MDG) til nrk.no.
Sammen med Ap fremmer MDG nå et forslag i Stortinget om å likebehandle biogasskjøretøy med el- og hydrogenbiler.
– Vi snakker om fritak fra bompengeavgift, tilgang til kollektivfeltet, gratis parkering og ikke minst redusert engangsavgift, sier Stoknes.
LES OGSÅ: Biogass gruser strøm
Han viser til at ved riktig bruk av biogass kan slike kjøretøy bli klimapositive, altså oppnå mer enn hundre prosent reduksjon i utslipp.
– Det er en helt utrolig løsning samtidig som det tar vare på avfallet vårt på en god måte. Vi kan også bygge opp produksjon av biogass til å bli en veldig stor næring i Norge og erstatte import av biodiesel og andre typer flytende drivstoff, sier han til rikskringkasteren.
Ifølge Vegdirektoratet er det registrert 1.160 gassdrevne kjøretøy i Norge. De aller fleste er nyttekjøretøy som busser, søppelbiler, lastebiler og drosjer.
Men flere skal det snart bli, for flere av nyttekjøretøyprodusentene satser nå betydelig på gassløsninger – blant annet Iveco, Volvo og Scania.