-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
– Jeg syns ikke det er greit, langt der ifra
Norges Lastebileier-Forbund (NLF) i Østfold raser over prisøkningen på Bastø Fosen-ferjene. Lokalleder Erik Graarud tror tungtransporten vil velge alternative veier.
YrkesBil.no fortalte tirsdag at du fra 1. januar 2017 kan betale med AutoPASS-brikke på Norges mest trafikkerte ferjestrekning - Bastø Fosen.
Med større ferjer og flere ferjeavganger øker kapasiteten med omtrent 30 prosent. Men fordi alle bilpassasjerer, fotgjengere og syklister fra nyttår skal reise gratis, økes ferjetaksten for de fleste kjøretøygruppene for å kompensere for inntektsbortfallet.
For større kjøretøy er lengdeklassene justert, så prisendringen vil variere avhengig av lengden på kjøretøyet. For et vogntog over 22 meter øker prisen fra 855 kroner i dag til 1.132 kroner. Eventuelle rabatter er da ikke medregnet.
NLFs lokalleder i Østfold, Erik Graarud, tror tungtransporten vil finne alternative veier når fergeprisene øker.
– Prisen settes opp altfor mye. Jeg syns ikke det er greit, langt der ifra. Jeg tror nok trafikken kommer til å gå via Drammen, eller Oslofjordtunnelen og Drøbak. Jeg tror mange kommer til å slutte å bruke Bastø Fosen, det blir en for stor kostnad, sier Graarud til NRK Østfold.
Han viser til at prisene for lastebiler økte med 17 prosent i 2015, og at de fra nyttår skal økes med opptil 32 prosent for de største lastebilene før rabattene trekkes fra.
– Hvis vi slår det sammen med økningen nå så er vi oppe i en økning på nesten 50 prosent på to år. Det er tross alt et riksveisamband, det burde egentlig ikke kostet noe i det hele tatt, sier Graarud.