-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Buss til sjøs
Ny attraksjon i Hamburgs enorme havneområde: En buss som er en båt. Eller er det en båt som er en buss?
Det er mye rart med dette kjøretøyet, men noe av det rareste er at den byr på Stopp-på-neste-knapper for passasjerene.
Ikke fordi det skal kjøre noen faste ruter med en mengde holdeplasser, men fordi det måtte til for at dette amfibiet skulle få tillatelse til å kjøre på landeveien.
Til tross for at krigsårenes Kübel-wagen, og de forskjellige Folkevognene med propell der bak ikke akkurat er ukjente fenomen, står det ikke et ord om amfibier i de tyske trafikkregler som praktiseres nå.
Og Fred Franken som driver dette fenomenet, og som hadde ideen og som også har konstruert det og fått det bygget, ville absolutt at det også skulle kunne få lov til å gå på land.
Hele vitsen er at med denne vil han kunne gi turistene en kombinert tur, både på vann og til lands. Dessuten er det selvfølgelig en ekstra attraksjon å bli befraktet i det som foreløpig er Tysklands eneste sivile buss-størrelse amfibium.
Men det kan vel fort bli flere. Ideen har virkelig tatt av – i løpet av de første to månedene har Franken fraktet mer enn 6000 begeistrede turister. Ikke bare turister forresten, havnevante Hamburgere har også stått i kø for den nye opplevelsen.
Kjøretøyet er egentlig en Man lastebil, men med et helt eget-konstruert skrog og bussaktig karosseri over. De elementene fikk han bygget i Ungarn. Men kjøretøyet kan man finne sammen med alle de andre bilene, til regelmessig vedlikehold på det autoriserte MAN-verkstedet i Moorfelt.