-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
Hagen Bil AS:
Bilmekaniker/Servicetekniker
-
MyCar:
Innkjøper
El-buss i Paris
Samtidig med klimatoppmøtet har franske Heuliez startet forsøk med en helelektrisk buss i Paris.
Heuliez er et gammelt fransk karosserimerke, også kjent for spennende sportsbiler, som etterhånden er blitt en del av CNH Industrial. En gruppe i Fiat Chrysler-sfæren som blant annet har Iveco i stallen.
Heuliez er fremdeles svært fransk, med hovedanlegget i Rorthais (kjør fra Paris, gjennom Le Mans mot den franske Atlanterhavskysten og du kommer dit). Derfra betjener man cirka en firedel av det franske bussmarkedet og i de siste årene har de vist seg overlegne på hybrid-drift.
I dag har Heuliez 400 hybridbusser i drift hjemme i Frankrike.
Men nå har man altså tatt skrittet videre og presenterte nettopp sin nye GX 337 ELEC. Det er en null-utslippskonstruksjon, med en elmotor på 175 kW som er utviklet spesielt for lav fart og hyppig start og stopp.
Den har kapasitet for et fullt dagskift, med lading over natten og forhåndsoppvarming i bussdepotet om vinteren. 12- meters bussen skal driftes av RATP, kollektivtransportansvarlig i den franske hovedstaden.
Se video her: