-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Punktum for MAN-korrupsjon
Nåværende sjef for Volvo personbil, Håkan Samuelsson, har hatt en gammel korrupsjonssak hengende over seg etter at han sluttet som toppsjef hos MAN i 2009.
BETALING. OG BETALING: Omtrent samtidig med at Samuelsson sluttet som toppsjef i MAN i 2009, gikk konsernet med på å betale 150 millioner euro for å avslutte en sak om påstått korrupsjonspraksis i årene 2002 til 2009.
Det var en av de større korrupsjonssakene i Tyskland. Hele 59 MAN-kontorer og 7 private hjem ble raidet av politiet i forbindelse med forundersøkelsene.
Men det ble, viste det seg, ikke slutt med det. I fjor startet en rettsinstans i München igjen en undersøkelse rettet mot den tidligere sjefen.
En tidligere sjef for MANs revisorer hadde nemlig fortalt myndighetene at han, allerede i 2006, hadde informert Håkan Samuelsson om at det var «en mulig korrupt praksis» på gang i forbindelse med en avtale i Slovenia.
Nå er endelig den saken også avsluttet. Ved at Samuelsson betaler 500.000 euro til veldedige formål lukker den tyske retten bøkene.
- Helst hadde jeg tatt rettssaken, sa Håkan Samuelsson, men det er ikke forenlig med min nåværende rolle i Volvo. Dessuten har jeg lyst til å tenke tilbake på Tyskland med forholdsvis gode minner.