-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
50 år med truck og trailer
Truck & Trailer Industry AS feiret nettopp sine første 50 år med et stort arrangement. Og et par nyheter
ULVEN, OSLO: Det er snart ti år siden Truck & Trailer Industry AS flyttet opp til sine nåværende lokaler på Ulven i Oslo.
Da hadde de vokst seg ut av, først, Schweigaardsgate – der de ble etablert i 1963 under navnet Henry Olrich AS (med 2 ansatte). Og deretter Alnabru.
I dag kan 50-åringen vise til 52 ansatte, en omsetning i 2012 på 162 millioner kroner, og noe de selvfølgelig er svært stolte over: en trippel A-rating.
Jublianten vurderes altså som økonomiske høyst tillitsvekkende.
Tung service i blodet
Produkter for tunge kjøretøy har hele tiden vært satsingsområdet. Det var også tette forbindelser på dette området som førte til at selskapet er havnet på utenlandske hender.
I 1990 innledet man et tett samarbeid med nederlandske Weweler, som er produsent av fjærer. Det tok ikke lang tid før man ble en integrert del av Weweler-gruppen.
I 2001 kjøpte så VDL opp Weweler. TTI ble dermed et medlem av dette store familieeide konsernet med flere enn 70 fabrikker og over 7.500 ansatte.
Men ledelsen på Alnabru er fremdeles svært norsk. Aadministrerende direktør Øyvind Stenersen har familiebånd tilbake til en av de opprinnelige grunnleggerne.
Servicepunkt på vei inn
TTI fikk for øvrig et merkbart løft da de i midten av 90-årene begynte å samarbeide med Europart – Europas største bildelkjede. Det ga jubilanten enda en fot å stå på når det gjaldt å betjene samarbeidspartnerne i Norge.
Og ut fra den virksomheten har det oppstått en ny virksomhet som ble presentert på selve fødselsdagen: Servicepunkt kaller de det.
Poenget er å kurse og autorisere tungbilverksteder innenfor områder som diagnose, trykkluft, brems og clutch samt dieselkomponenter.
Dette skjer sammen med samarbeidspartnere som Bosch, Knorr og Sachs/ZF og samtidig som Bosch innfører sitt Commercial Vehicle-opplegg i Norge også.
De 16 verkstedene som tilhører Team Verksted-kjeden er allerede klare for å sette i gang dette programmet.
Neste utgave av YrkesBil kommer til å inneholde mer om både jubilanten, og de utviklingstankene samarbeidspartnerne har.