Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200

Mitsubishis design-pickup

Nye Mitsubishi L200 har langt større vekt på design enn konkurrentene. Dermed kan den kanskje også appellere til personbilkunder.

Publisert

Den nye modellen vil sikkert få konkurrentene til å tenke i nye baner når det gjelder design, for hittil har pickuper vært ganske like og kjedelige alle sammen. På tross av smekre linjer er L200’s praktiske egenskaper og fremkommelighet minst like god som tidligere.

Mange varianter
Den leveres i tre forskjellige karosserivarianter og flere utstyrnivåer. Single Cab vil bli valgt av de med størst lastebehov siden den har et plan som måler 222 centimeter i lengden. En Club Cab har et plan på 181 cm mens Double Cab har et åpent plan på 132 cm. Nyttelasten er opp til 1 tonn mens de sterkeste variantene kan trekke hengere på inntil 2,7 tonn.

Alle modeller leveres med en 2,5-liters Common-rail turbodiesel som yter 136 hk med et maks dreiemoment på 314 Nm ved 2.000 omdreininger. Manuell gearkasse er standard, men enkelte varianter kan mot tillegg leveres med automatkasse.

Avansert 4WD
L200 har avansert, permanent 4WD konstruert for fremkommelighet på alle typer underlag – on- eller off-road. Føreren kan skifte mellom 4WD og 2WD i hastigheter inntil 100 km/t og bilene er utstyrt med høy- og lavgear funksjon.

I kjent norsk Mitsubishi-tradisjon leveres L200 med 5 år / 100.000 kilometer nybil garanti. I tillegg har den 12 års rustgaranti og serviceintervallet er på 20.000 kilometer. Det ble solgt 313 stk. L200 i Norge i fjor. Importøren regner med at den nye modellen vil medføre en salgsøkning på 50 % fra dagens nivå.

Les mer om L200 og konkurrentene i kollega Mobergs artikkel fra lanseringen på Sardinia. Her finner du også linker til omtaler av alle viktige konkurrenter.

Powered by Labrador CMS