-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mesta vil halvere sine utslipp
Mesta har satt seg som mål å halvere sine CO2-utslipp innen 2012. Som et av tiltakene har de nå tatt i bruk Norges første hydrogenbil.
Selskapet har en stor bil- og anleggspark og har selv regnet ut at de står for ca 0,1 prosent av norske CO2-utslipp. Selv om dette kan høres beskjedent ser selskapet et stort forbedringspotensiale som i tillegg til å styrke deres miljøprofil kan forbedre lønnsomheten.
I samarbeid med Bellona har selskapet leaset Norges første hydrogenbil, en ombygget Mercedes-Benz Sprinter som skal brukes som veimesterbil. Bilen har begrenset rekkevidde og er ingen racer i tunge motbakker, men med god planlegging mener Mesta den skal fungere tilfredsstillende i tjenesten. Og gjør den det, kan parken etter hvert utvides med flere biler av samme sort.
Et annet tiltak Mesta gjør er å utstyre anleggsparken med GPS slik at de mer effektivt kan forflytte biler og maskiner fra et sted i landet til et annet. Dessuten vil de gradvis gå over til biodiesel etter hvert som dette drivstoffet blir mer tilgjengelig.
Bellona mener Mestas innsats er prisverdig, noe du kan lese mer om på miljøstiftelsens hjemmesider.