-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Sprinter med nye ideer
Mercedes-Benz Vans har bygget opp en eSprinter til å bli et rullende laboratorium for nye miljø-ideer.
Den har selvfølgelig fått et fancy navn, Sustaineer for Sustain(ability) (pio)neer, men bortsett fra utvendig dekor må du se godt etter for å finne denne modellens spesielle finesser.
Svevestøv er åpenbart noe denne bilen er svært opptatt av. Den har filtre for fine støvpartikler både i front og på undersiden, bilen etterlater finere luft enn den den nettopp kjørte gjennom.
Solcellepanelet på taket blir selvfølgelig litt pinglete når man ser hvor mye det kan forlenge en batterifylling, men Mercedes formulerer det på en litt smartere måte: de kan legge til flere tusen kilometer pr. år!
En rekke komponenter er laget av gjenbrukte materialer eller av materialer som er enkle å gjenbruke. Og et varme-anlegg som er montert mye nærmere kroppen skal også kunne spare mye energi.
Alle de nye elementene er konstruert med kommende serieproduksjon for øye og bilen er bygget med et av målene i «Ambition 2039» for øye – at varebilene skal være karbon-nøytrale gjennom hele livssyklusen.
Mercedes-Benz Vans minner om at i tillegg til de fire batterielektriske modellene de tilbyr i dag vil vi se en batterielektrisk Citan neste år, sammen med en EQT. Dermed blir det en i hvert segment sier produsenten.
Mercedes-Benz er også av dem som legger vekt på at nå kan man legge en fjerde R til de tre vi har dyrket i mange år: Redusere, gjenbRuke (Reuse) og gjenvinne (Recycle).
Den nye R’en er vel egentlig den eldste av dem alle: Reparere. Mercedes har oppdaget det fenomenet i forbindelse med et reparasjonskonsept for batterier som de skal rulle ut i andre halvår 2022.
I elbiler det åpenbart mange flere reparerbare komponenter enn i en vanlig fossil bil og innsats på det området skal senke bruken av primær-ressurser i drivlinjen med 40 prosent innen 2030, sier den store varebilprodusenten.