-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mercedes Vito facelift bildekarusell
Mens verden likevel venter på helelektriske Vito E-cell, er YrkesBil i Hamburg for å prøvekjøre nye Vito, nå med siste generasjon sparedieseler.
HAMBURG: Det finnes viktigere biler i varebilsegmentet, men de som tar Mercedes Vito for å være en smågutt, går på en blemme.
Akkurat nå, rett før ny modell kommer ut, er Vito nummer 11 av alle varebilmodeller på registreringsstatistikken.
Av direkte sammenliknbare biler, ligger kun VW Transporter og Toyota Hiace foran. Vito utgjør alene 2,5 prosent av aller varebiler som er solgt i år.
OPPDATERT: Les prøvekjøringen av Vito her.
Da jeg gikk forbi en Vito på gaten før i dag tenkte jeg: Du verden så bra den ser ut, kan det være nødvendig for Mercedes å fikse på dette designet allerede?
Nå, på kveldstid i Hamburg, har jeg enda ikke sett den nye bilen vi skal kjøre i morgen, men jeg har fått pressemateriellet. Og fra bildene er det helt klart:
Nei, det har ikke vært nødvendig. Dette er fortsatt Vitoen vi kjenner sett utenfra. Fronten er freshet opp, ellers skal du være god for å se forskjell.
Les mer om alle de nye varebilene her.
Nytt på Vito er først og fremst gjerrigere motorer, forfinet chassis og bedre interiør med tanke på bilen som arbeidsplass.
De firesylindrede motorene yter hhv. 95 og 136 hester i Vito 113 CDI, og 163 hester i 116 CDI. Sammen med den nye ECO sekstrinnskassen, som er designet for et bredt turtallspekter (les langsteget kasse), skal forbruket og dermed CO2-utslippet være redusert i området 15 prosent i forhold til forgjengerne.
Men så har vi de gromme sakene da: V6ern i 122 CDI og 126 bensin. De yter henholdsvis 224 og 258 hester.
Sistnevnte med hele 340 newton, mye for en bensinbil, må jo være den perfecte get-away bilen. Kanskje derfor Mercedes ikke har oppgitt ytelsen fra 0 til 100 km/t som på de andre modellene?
Bilen har selvsagt fortsatt bakhjulsdrift som utgangspunkt, men kommer med permanent firehjulsdrift på de firesylindrede dieselutgavene med 136 og 163 hester og automatgir.
Også chassis og førermiljø skal være forbedret – vi får se i morgen.
Har du spørsmål om nye Vito, prøv å emaile meg på haakon@bilforlaget.no.