-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Grand Scenic venter på JA
Renault-fabrikken har enda ikke godkjent at Grand Scenic kan registreres som varebil i Norge. Den norske importøren har innredet en bil med skillevegg og fått den godkjent av myndighetene. Men de avventer fabrikkens reaksjon.
Renault Norge har meget stor tro på Grand Scenic registrert som varebil med grønne skilter. En bil er innredet hos LaFinto i Østfold, og det er følge Renault Norge god nok plass til Statskassa. Da er alt som heter taktrekk og tepper bak i bilen fjernet. Renault Norge mener de skal kunne selge minst 500 slike biler på årsbasis og prisen vil starte på kr 190.000 – 70.000 kroner mindre enn om bilen var med bakseter.
Men forhandlere venter fortsatt på at bilene skal bli salgsvare. Informasjonssjef Tore Løvig i Volvo Norge bekrefter at Renault-fabrikken foreløpig ikke har godkjent at Grand Scenic bygges om og registreres som varebil. Det er ikke klart hvorfor fabrikken er betenkt, men når biler bygges om fra personbil til varebil berører det ofte også elektronikk tilknyttet kollisjonsputer og beltestrammere.
Ledelsen i Renault Norge hevder det ikke er noe dramatikk som ligger bak at fabrikken i Frankrike ikke har godkjent Grand Scenic varebil. De mener en slik godkjennelse vil komme – bare de rette instanser hos Renault har fått svar på alle spørsmålene og rett person i systemet kan ta en avgjørelse.
- Vi avventer svaret fra Renault-fabrikken, sier Tore Løvig. Det kommer ikke på tale å starte ombygging av biler før de har fått fabrikkens godkjenning.