Maxus Mifa 9
Maxus Mifa 9
Maxus Mifa 9
Maxus Mifa 9
Maxus Mifa 9
Maxus Mifa 9
Maxus Mifa 9
Maxus Mifa 9
Maxus Mifa 9
Maxus Mifa 9
Maxus Mifa 9
Maxus Mifa 9
Maxus Mifa 9

Elektrisk storbil klar for Norge

Maxus benyttet tungbilutstillingen IAA i Hannover til å vise sin nye flerbruksbil. MIFA 9 er allerede lansert i hjemlandet, og snart følger Europa etter.

Publisert

Med den fronten er det ikke vanskelig å skjønne hvor bilen kommer fra. Dette er tydeligvis et populært designuttrykk i Kina som vi bare må venne oss til for i det hele tatt å vurdere biler derfra. Skjønt noen unntak finnes da heldigvis.

Maxus omtaler bilen som den «første bygget på vår nye og fremtidsrettede MIFA-plattform», så vi kan nok regne med flere beslektede modeller i årene fremover. Hva som er fremtidsrettet med plattformen får vi foreløpig ingen detaljer rundt.

Til Norge i år

MIFA 9 er en full-size familiebil som måler 527 x 200 x 184 (LxBxH) cm og byr på svært god plass. Den vil tilbys som både syv- og åtteseter, litt avhengig av hvilken utgave man velger. Den vil også bli tilgjengelig som 2-seters varebil på det norske markedet.

Batteripakke på 90 kWt gir en antydet WLTP-rekkevidde på 440 kilometer.

Bernhard Jahnsen, salgssjef i Maxus Norge, bekrefter at MIFA 9 kommer til Norge i løpet av året.

– Vi gleder oss til å utvide vårt Maxus-sortiment ytterligere med MIFA 9. Vi har et stort antall biler på vei inn og vil derfor være leveringsdyktige allerede i år. Dette er en perfekt familiebil for dem som ønsker god plass og “luksusfølelse” på kjøreturen. Dette er også en utmerket bil for taxi-næringen, sier han.

Eksklusive detaljer

Interiøret er spekket med eksklusive detaljer, teknologi og underholdningsutstyr. Ved utvikling av MIFA 9 var målet å skape en høyteknologisk og luksuriøs atmosfære, og gi en interaktiv opplevelse med blant annet flere integrerte skjermer rundt om i bilen.

Alle bilens seter har elektriske justeringer, ventilering og oppvarming. Og ikke nok med det – setene vil også få massasjefunksjon, slik at man kan nyte en avslappet og behagelig kjøretur.

Passasjerer på andre rad vil kunne nyte tilbakelente individuelle seter med justerbare benstøtter og et digitalt kontrollpanel på armlenene. Setene på andre og tredje rad kan skyves helt frem for å frigjøre bagasjeplass.

Varebil-utgaven vil bli tilgjengelig med 2 seter og inntil 4 m3 varerom.

– MIFA 9 som varebil er perfekt for de som ønsker en el-varebil med et høyt spesifikasjonsnivå og høy komfort, sier Jahnsen.

RSA vil også lansere bilen i Sverige, Danmark, Finland og Polen.

Prisene bekreftes senere.

Powered by Labrador CMS